Ciclisme
Esports 05/04/2023

Bon temps, paisatge i ciclisme: cinc rutes per gaudir de Mallorca damunt la bicicleta

L'illa ofereix multitud de recorreguts, amb trams que combinen el pla amb la muntanya

TIPOLOGIA  El Consell divideix les carreteres de l’illa entre les que són preferents per als ciclistes (725 quilòmetres),
 Les que són aptes (1.144 quilòmetres) i les no aptes (202 quilòmetres).

PalmaAmb quasi 2.000 quilòmetres per recórrer, bon clima i paisatges per a tots els gustos, Mallorca ha esdevingut un lloc idoni per als amants de la bicicleta. La topografia de l'illa, que combina trams de pla i carreteres de muntanya, permet la pràctica d'aquest esport amb diferents nivells d'exigència, amb recorreguts que es poden adaptar a persones de totes les edats i condicions físiques.

La gran varietat de rutes, que connecten els municipis, és un factor diferencial que ofereix l'illa respecte d'altres indrets. Gràcies al bon clima, amb moltes hores de sol i temperatures moderades durant l'hivern i la primavera, Mallorca se situa com un referent del món del ciclisme.

A més, en perspectiva econòmica, l'illa és una de les principals destinacions de cicloturisme, el qual atreu milers de visitants, sobretot europeus, i ha anat en augment any rere any. Tot i que no hi ha xifres oficials, es calcula que Mallorca acull cada any entre 150.000 i 200.000 cicloturistes. Proposam cinc rutes per gaudir de l'illa damunt la bicicleta i descobrir nous llocs des d'una perspectiva diferent:

1. Pollença - puig Major - Sóller- puig Major - sa Calobra - Pollença

Aquesta és una de les rutes més populars a l'illa. El recorregut s'inicia amb la pujada al coll de Femenia fins arribar a Lluc. Es continua en direcció a Sóller, passant pels embassaments del Gorg Blau i Cúber i amb la pujada al puig Major. Posteriorment, es baixen els 15 km que hi ha fins arribar a Sóller. Es fa la volta pel mateix lloc, pujant al puig Major. S'arriba a sa Calobra i després a Lluc. L'etapa, de 129 km i més de 3.000 metres de desnivell acumulat, finalitza a Pollença.

2. Alcúdia - Formentor- Alcúdia

Amb l'anada per Pollença i la tornada per la costa, aquesta ruta, amb sortida d'Alcúdia i fins al far de Formentor, ofereix un recorregut amb unes vistes espectaculars. Un tram de 73 km, amb un total de 1.595 metres de desnivell acumulat, per gaudir del paisatge de la costa i la muntanya.

3. Palma - coll de la Creu - Galilea - Puigpunyent - Esporles- Palma

La ruta.

Sortida des de Palma en direcció al coll de la Creu. S'arriba al cim als 10 km del recorregut i es comença el descens fins a Calvià per, a continuació, iniciar la pujada fins a Galilea. Després d'una curta baixada, s'arriba a Puigpunyent. La ruta continua pel puig del Grau (3,2 km d'ascens al 5,2% de mitjana) fins a Esporles i tornada a Palma per la carretera de Valldemossa. Un recorregut total de 58 km.

4. Manacor- Artà - Betlem - Petra - Manacor

Una ruta de poc més de 100 km amb un recorregut majoritàriament pla. Amb la sortida a Manacor, es passa per diferents indrets com Portocristo, Son Servera, Artà, Betlem i Petra.

5. Palma - Calvià - Andratx- Esporles- Palma

La ruta.

Un total de 75 km i prop de 1.300 metres de desnivell acumulat. És un dels recorreguts més populars i coneguts de Mallorca en el món del ciclisme. Una volta exigent i amb paisatges espectaculars. De Palma s'arriba a Calvià i es continua per Andratx, Estellencs, Banyalbufar i Esporles.