MOTOR - MUNDIAL DE FÓRMULA 1

Ferrari justifica l’estratègia de Singapur

Leclerc demana explicacions i el cap de l’equip diu que van prendre la decisió per aconseguir el doblet

Es disputava la volta 19 del Gran Premi de Singapur. Aleshores, segons va dir Sebastian Vettel, l’avisen en l’últim moment que entri a boxs a canviar neumàtics, mentre que unes voltes abans havien demanat a Charles Leclerc, el líder de la cursa, que alentís el ritme per intentar que, quan l’alemany entrés a boxs, pogués superar el Mercedes de Hamilton i el Red Bull de Max Verstappen. El que en el món de la F1 es coneix com fer un undercut. El monegasc estava fent la seva feina i ningú el va avisar que ja podia tornar a accelerar, ja que el seu company ja havia fet la parada. La resta de la història, ja és coneguda: una volta més tard, Leclerc visitava els mecànics amb Vettel volant sobre la pista i, quan sortia, ho feia darrere del seu company. De primer a segon en un tancar i obrir d’ulls, sense haver fet res malament. “Al teu company no se li fa un undercut ”, deia després de la cursa Leclerc, emprenyat però mesurant les seves paraules, expressant la seva opinió educadament.

Mattia Binotto, el cap de l’equip Ferrari, va córrer a defensar la decisió del seu equip a Movistar F1. “La diferència entre els dos pilots era de 3,9 segons. No esperàvem un efecte tan gran. El Sebastian ho va fer molt bé, és un fet”, apuntava. L’equip justificava l’estratègia i assegurava que la decisió era la millor per aconseguir el doblet que finalment van celebrar. Tant va considerar Ferrari un èxit l’estratègia que va fer pujar al podi, al costat dels dos pilots, el seu màxim responsable, Iñaki Rueda.

Binotto assegurava que, com a norma general (tal com fan la majoria de les escuderies), donen avantatge al cotxe que està al davant, i hi afegia: “En aquest cas, no pots aturar el Charles com a primera opció perquè està liderant la cursa i hauria sortit en trànsit. I, d’altra banda, Verstappen i Bottas s’estaven preparant per aturar-se, ho sabíem, així que si volíem salvar la posició del Sebastian havíem d’aturar-lo”.

El cap de Ferrari va apuntar que dins l’equip es va valorar la possibilitat d’intercanviar les posicions un cop els dos pilots ja havien fet l’aturada. “Hi vam pensar i vam concloure que la millor decisió era no fer-ho, segueix sent un doblet per a Ferrari. Ho seguirem discutint internament amb els nostres pilots, perquè hi haurà opinions diferents, però creiem en el que hem fet”, concloïa.

Per la seva banda, Sebastian Vettel, el gran beneficiat de l’estratègia que va escollir Ferrari al traçat de Marina Bay (l’alemany va pujar al capdamunt del podi un any després de l’últim cop), va avisar Leclerc quan va ser preguntat per les queixes del monegasc: “Evidentment que ha sigut una sorpresa per a mi veure’m al davant. Quan he sortit de boxs ho he donat tot. L’equip és més gran que qualsevol de nosaltres”.

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF