Start-ups

Vicio tanca una ronda de 17 milions d'euros amb Leo Messi com a inversor

La cadena d'hamburgueses preveu acabar l'any amb més de 40 milions facturats i més de 800 empleats

2 min
Oriol de Pablo i Aleix Puig, cofundadors de VICIO

BarcelonaNomés dos anys després de la seva sortida al mercat, Vicio ja és una marca més que coneguda en el món del menjar a domicili, principalment per les seves hamburgueses i els seus cofundadors: el guanyador de Masterchef 7, Aleix Puig, i l'empresari Oriol de Pablo. El creixement exponencial d'aquesta start-up de food delivery ha cridat l'atenció de famosos, influencers i esportistes reconeguts arreu del món, i ha aconseguit tancar una ronda de finançament de 17 milions d'euros liderada pel fons internacional Iris Ventures, i també amb la participació de noms coneguts com Leo Messi i Antoine Griezmann, a través dels vehicles inversors Barlon Capital, gestionats per l'inversor Javier Rubió.

Amb aquesta ronda de Sèrie A, des de Vicio preveuen centrar-se en el creixement del negoci. "Noves obertures, ampliar l'equip, invertir més en màrqueting i també millorar la nostra tecnologia, Deliclever, un software propi que hem desenvolupat per fer més eficient i traçable l'experiència del delivery", explica Aleix Puig a l'ARA. "Tot i que tenim idees de nous productes i traurem novetats, la prioritat és incidir amb el que ja tenim i perfeccionar-ho, fer-ho encara més bo", diu el cofundador.

Puig assegura que "comptar amb nous inversors com Messi i Griezmann és un gran reconeixement" i "ajuda a posicionar encara més la marca, és una injecció d'energia per a tots". "Si Vicio ja era un dels líders en el food delivery entre les noves generacions, l'impuls rebut amb l'entrada de nous socis ens anima a continuar apostant per la qualitat del producte, a seguir incorporant talent, millorar la tecnologia i la comunicació com a elements bàsics i diferencials que permeten que la nostra marca sobresurti en un sector saturat", explica Puig.

"L'entrada de Messi i Griezmann és una gran notícia, però s'entén perquè tenim coneguts en comú i al final la nostra marca es coneix al Barça, al Madrid, a l'Espanyol... és a tots els vestidors", afegeix el cofundador.

Previsió de creixement

La cadena ja compta amb més de quinze locals entre Barcelona i Madrid, i va tancar el 2022 amb una facturació de 20 milions d'euros i assolint el break even; aquesta xifra ja va suposar quintuplicar la xifra assolida l'any anterior. Aquest 2023, però, esperen anar encara més enllà i arribar als 40 milions de facturació, superar els 800 treballadors –ara en tenen més de 430–, i estar presents en més de dotze ciutats espanyoles.

Tot i la seva ràpida expansió, de moment Vicio aposta per quedar-se a l'Estat. "Crec que en els pròxims dos anys seguirem ampliant el mercat aquí, a Espanya, i més endavant ja ho veurem, però ara no volem córrer", explica Aleix Puig.

stats