Els grups turístics Globalia i Barceló tanquen la fusió de les seves divisions de viatges

Es crea així un gegant del sector a Espanya, amb 1.500 punts de venda i una facturació superior a 3.700 milions d'euros

Globalia i Barceló han conclòs aquest divendres les negociacions per fusionar les seves divisions de viatges (Halcón Viajes / Travelplan i Ávoris), amb la qual cosa creen un gegant del sector a Espanya, amb 1.500 punts de venda i una facturació superior a 3.700 milions d'euros.

Després de l'èxit de la negociació, liderada pels consellers delegats de tots dos grups turístics, Javier Hidalgo i Simón Pedro Barceló, respectivament, s'espera que l'acord se signi pròximament, segons han confirmat aquest divendres a l'agència Efe fonts coneixedores de l'operació.

Es tracta d'una fusió al 50% entre les àrees minoristes i de touroperació dels dos majors grups turístics espanyols, operació que, després de la signatura de l'acord definitiu, quedarà subjecta a l'aprovació de la competència.

Aquesta transacció es produeix poques setmanes després que Globalia arribàs a un acord amb IAG, la matriu d'Ibèria, per vendre al grup britànic-espanyol, per 1.000 milions d'euros, la seva aerolínia Air Europa.

Les xarxes d'agències de viatges de Globalia, Halcón Viajes i Viajes Ecuador, disposen de 743 punts de venda i l'àrea Corporate Travel, amb 67 sucursals, sumant un total de 810 oficines, totes elles a Espanya, mentre que la seva divisió majorista està encapçalada per Travelplan i integra, a més, Marsol, Iberrail i Touring Club.

La divisió minorista d'Ávoris, que es compon de les agències vacacionals B The Travel Brand i B The Travel Brand & Catai i les corporatives de BCD Travel, a més dels 60 punts de venda d'Halcon Viagens e Turisme a Portugal adquirides a Globalia per Barceló el 2017, suma gairebé 700 oficines.

En el negoci de la touroperació, Ávoris té vuit empreses majoristes i també inclou la divisió aèria del grup Barceló amb les aerolínies Evelop! i Orbest!, que operen des d'Espanya i Portugal amb una flota de sis avions.

EDICIÓ PAPER 14/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF