Economia 05/02/2018

Trasmediterránea podria traslladar la logística del port de Maó al de Ciutadella

Ho admet el president d'Autoritat Portuària de les Balears, Joan Gual, i ho atribueix a una reducció dels costos del combustible en l'operativitat de les rutes amb Mallorca i Barcelona

Ara Balears
2 min
Els bucs de Trasmediterránea són part del paisatge que envolta el port de Maó.

MaóAutoritat Portuària de les Balears confia mantenir les oficines i la logística de Trasmediterranea al port de Maó i evitar la fuga de les dues companyies navilieres al port de Ciutadella. Ho ha assegurat el president de l'entitat, Joan Gual. A causa de diversos factors externs, especialment per abaratir costos econòmics, Trasmediterránea està valorant aquesta possibilitat. D'aquesta manera, ambdues empreses coincidirien en les instal·lacions ciutadellenques.

Joan Gual ha detallat que Trasmediterránea fa temps que vol partir a Ciutadella. Les navilieres fan números i ho valoren. En aquest sentit, Ciutadella té un cost inferior per a les grans empreses, sobretot en l'operativitat amb Mallorca i Barcelona. L'estalvi que suposa enviar els bucs al port de Ciutadella és un dels aspectes que ja en el seu dia va propiciar l'adeu de Baleària, i ara és Trasmediterránea qui s'ho està pensant". Gual espera que "els nostres esforços per mantenir-la a Maó prosperin. A més, s'ha de tenir en compte que Trasmediterránea viu una època de canvis i els accionistes majoritaris estan a l'espera de poder vendre la seva part".

Sigui com sigui, el màxim responsable d'Autoritat Portuària de les Balears també explica altres factors que influeixen en la possible partida de Trasmediterránea. Gual cita l'estat de les obres a la carretera general que "alenteixen el trànsit de mercaderies. El model de transport ha canviat a mesura que ha evolucionat la societat. Abans no hi havia trànsit per la carretera i ara n'hi ha molt. D'altra banda, una bona part del sòl industrial el trobam al polígon de Maó i caldria fer una ampliació del terreny per a aquesta finalitat a Ciutadella. La societat menorquina ha de decidir què vol".

Finalment, Joan Gual reconeix que l'activitat al port de Maó ha anat disminuint en els últims anys perquè "vivim circumstàncies noves però no podem ser extremadament pessimistes. Durant segles, Maó ha estat el motor de l'illa i ara comparteix protagonisme amb Ciutadella. No crec que hi hagi rivalitat. S'ha de pensar que ha canviat el sistema logístic. Ara es veu menys activitat perquè tot queda concentrat en unes hores. Abans, les xifres de tonatge eren inferiors i estaven ocupats tot el dia. Això també succeeix a Palma".

stats