Economia 20/01/2022

Palma tindrà set hotels nous aquest 2022

La regidora de Turisme de Palma i els presidents de les associacions hoteleres han defensat Ciutat com una destinació "sostenible" i un "exemple de 'lifestyle'"

2 min
Hotels de la Platja de Palma

PalmaPalma també ha anat a Fitur amb les seves millors gales. De la mà de la regidora de Turisme de Cort, Elena Navarro, i els presidents de les associacions hoteleres de Palma i la Platja de Palma, Javier Vich i Isabel Vidal, s'ha exposat Ciutat com una destinació "sostenible i innovadora". Navarro, Vich i Vidal han participat en una taula rodona en què han presentat un balanç de la temporada del 2021 i han anunciat algunes previsions per a la del 2022. Entre aquestes previsions, Vich ha anunciat que aquest 2022 s'espera que obrin set establiments hotelers nous a Palma, alguns d'ells al centre de Ciutat.

Segons ha recollit Europa Press, el president de l'Associació Hotelera ha explicat que Palma és una de les ciutats europees amb més hotels boutique en el seu centre històric, un fet que, per a Vich, "ha canviat la fisonomia urbanística de Ciutat i ha millorat de manera sostenible l'arribada de turistes d'alt nivell adquisitiu".

La presidenta de l'Associació Hotelera de la Platja de Palma, Isabel Vidal, ha assenyalat que aquesta zona de l'illa és una destinació "sostenible i accessible, segura i prudent sanitàriament", a més d'un "exemple de lifestyle i destinació perfecta per al turisme esportiu". Així mateix, ha dit que té un "valor afegit, gràcies a la seva localització, oferta i professionalització"; ha manifestat, també, que la Platja de Palma és una zona turística "ideal tant per a famílies com per a parelles, grups d'amics de totes les edats i només travellers".

99 hotels oberts el 2021

Vidal, fent balanç de la temporada passada, ha recordat que a la Platja de Palma hi varen obrir 99 hotels, que suposen 30.608 places. Aquests números "representen gairebé el 92% de la planta hotelera associada, tenint una ocupació mitjana anual al voltant del 50%".

Durant aquests dos dies de fira, el grup de feina desplaçat a Madrid s'ha reunit amb els responsables dels operadors turístics i les companyies aèries. L'objectiu és presentar i vendre els nous productes de Palma per tal d'incentivar el moviment turístic durant la temporada baixa. La regidora Elena Navarro ha remarcat que el mercat estatal és important per a Palma i la Platja de Palma, i ha afegit que la Fundació Turisme Palma 365 fa feina amb l'objectiu d'oferir una destinació segura, oberta i cosmopolita durant tot l'any.

Segons Navarro, Palma cerca un turista "responsable", "compromès", que "valora el que és autèntic" i que "respecta la cultura local". "Volem i anhelam consolidar-nos com una destinació sostenible, en la qual el desenvolupament es vegi reflectit per a tots, visitants, residents i entorn. La sostenibilitat és un factor de competitivitat i un element de diferenciació de producte", ha destacat.

Mallorca a Fitur

En general, l'etiqueta de destinació "sostenible" ha estat la gran aposta de la visita de les Illes en aquesta nova edició de la fira de turisme. A més, també s'ha fet feina per conquerir el mercat estatal, una manera d'activar l'economia i el turisme en temporada baixa. Algunes estratègies per les quals han optat per aconseguir-ho són l'esport i la cultura. Si bé la línia estratègica que aposta per la cultura encara no està molt clara, en l'àmbit esportiu sí que es varen anunciar tres grans esdeveniments: l’E-Mallorca Challenge, l’UCI Track Championships i el Campionat d’Espanya de Ciclisme Absolut. 

stats