Aerolínies

La justícia també suspèn cautelarment la sanció a Vueling per l'equipatge de mà

El TSJM dona la raó a l'aerolínia una setmana després de donar-la a Ryanair i Norwegian

LIDERATGE 'LOW COST'  Un avió de Vueling estacionat a l'aeroport de Barcelona. Vueling i, en segon lloc, Ryanair (al fons) lideren el trànsit del Prat.
2 min

BarcelonaEl Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) dona la raó a Vueling i suspèn cautelarment la sanció imposada pel ministeri de Consum per cobrar per l'equipatge de mà. Després de fer el mateix amb les aerolínies Ryanair i Norwegian, els magistrats han refermat la seva posició amb la companyia aèria catalana, que podrà mantenir la seva política d'equipatge actual fins que hi hagi una sentència ferma. En aquest sentit, els estats membres de la Unió Europea també van acordar recentment permetre a les aerolínies cobrar per l'equipatge de mà.

El ministeri liderat per Pablo Bustinduy va aprovar aquestes multes per pràctiques abusives a finals de l'any passat. La sanció va ser de 39 milions d'euros per a Vueling. La més alta se la va emportar Ryanair, amb 107 milions d'euros. Altres companyies low cost com EasyJet i Volotea també van ser sancionades, fet que va elevar la factura total fins als 179 milions d'euros.

El TSJM accepta així les mesures cautelars reclamades per Vueling. "El tribunal reconeix que la sanció causaria un perjudici irreparable per als interessos generals i per als consumidors", ha defensat l'aerolínia. "Evita que Espanya incorri en una infracció de la normativa de la Unió Europea", ha afegit. Tot i la suspensió cautelar de la multa, la justícia ha fixat un aval bancari de 40 milions per a Vueling. Contra la decisió de la sala, es pot presentar un recurs en un termini de cinc dies.

Quan va comunicar la resolució per a Ryanair i Norwegian, el TSJM va defensar que resulta "evident" que la suma exigida pel ministeri és "molt elevada i el seu pagament anticipat provocaria un desfasament i dificultats a la tresoreria". En el moment d'imposar les sancions, Consum va explicar que el càlcul es va fer mitjançant el criteri del benefici il·lícit obtingut, és a dir, segons els guanys obtinguts per les companyies aèries per les pràctiques infractores.

stats