Economia 22/06/2021

Les Illes intensifiquen les campanyes per captar turistes per a aquesta temporada

Costaran 300.000 euros, el Govern balear en pagarà la meitat i estarà operada per Turespaña

2 min
La promoció turística del Govern estarà enfocada per captar mercats europeus.

Amb la incertesa que envolta l'arribada del turisme britànic a les Illes Balears, el Govern no espera de braços plegats. El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, conjuntament amb el president de Tourespaña, Miguel Sanz, han presentat una nova campanya per incentivar encara més el turisme europeu cap a les Illes Balears. El projecte costarà 300.000 euros i durarà tres setmanes a partir de demà. Serà totalment a part de la campanya turística pel conjunt estatal, que ja va començar al maig amb un pressupost de vuit milions d'euros. El projecte destinat a les Illes, tal com han explicat tant el Govern com Turespaña, és per "intensificar" la promoció com a destí turístic que són les Balears.

Segons ha fet palès el conseller Iago Negueruela, aquesta nova campanya també vol significar un fiançament del destí. "Fa molts de mesos que tenim una incidència molt baixa i molt controlada, cosa que ens avala com el destí turístic més segur del Mediterrani", ha destacat Negueruela. A més, ha explicat que les Illes seran el primer destí i el més segur, i que això servirà per retornar treballadors a la feina i allargar al màxim la temporada per treure el màxim profit possible. Alhora, el conseller ha volgut evidenciar les dades que avalen l'Arxipèlag com a gran destí turístic, ja que és el primer aeroport de destí estatal i el que més turisme internacional ha recuperat. Els principals mercats en què es dirigirà la campanya són, segons ha dit, Alemanya, el Regne Unit, els països nòrdics, França, Itàlia i els Països Baixos.

La visió de Turespaña

El president de Turespaña, Miguel Sanz, ha donat el seu punt de vista i ha valorat molt positivament treballar conjuntament amb el Govern. "Recuperar les Balears és recuperar l'Estat", ha expressat Sanz. També ha volgut destacar que la recuperació ha de ser la més intensa i ràpida possible. A més, ha explicat que en aquest estiu tan atípic, hi ha un factor com el booking window, és a dir, el temps que es torba el client entre reservar i anar al destí és molt baix. En una temporada normal, aquest espai de temps era d'entre tres i quatre mesos; ara, per altra banda, només és d'entre dues setmanes i deu dies. Per això creu que s'ha d'intensificar al màxim la campanya, per ser un factor decisiu.

El factor britànic segueix present

El conseller Negueruela no ha pogut evitar seguir sent interpel·lat pel turisme britànic i la seva presència a les Illes. Segons ha explicat, no vol fer especulacions sobre el turisme anglosaxó. "Hi ha molta de pressió per poder sortir, tant de dins el Govern com en diferents sectors turístics", ha explicat, i per això, segons ha dit, ara el Govern mira cap a altres destins i, també, amb la voluntat d'enfortir el turisme estatal. Ha volgut concloure dient que "gràcies a una estratègia de salvar vides, ara salvarem la temporada i llocs de treball".

stats