Economia 31/10/2018

El Govern impulsa el distintiu Gold per als restaurants que destaquen per la seva qualitat

La Cambra de Comerç serà l'encarregada de realitzar les auditories que permeten als establiments aconseguir la certificació

Ara Balears
2 min
Bel Busquets observant la col·locació del distintiu a un local de Palma.

PalmaEl Govern ha aprovat la nova certificació Gold per a establiments de restauració, que reconeix la qualitat del servei i el tracte als clients. La qualificació es determinarà per mitjà d'una auditoria realitzada per la Cambra de Comerç, segons ha explicat aquest dimecres la vicepresidenta i consellera de Turisme, Bel Busquets, durant la presentació d'aquest distintiu, que de moment ja tenen 12 locals.

El Govern aporta 21.000 euros a la Cambra de Comerç, 11.000 euros per part de Treball, per realitzar les auditories, i 10.000 euros de Turisme, per donar a conèixer aquesta iniciativa a restauradors i clients potencials.

Durant la presentació, la vicepresidenta, acompanyada pel president de la Cambra de Mallorca, Antoni Mercant, i el president de Restauració Mallorca, Alfonso Robledo, ha explicat que aquesta iniciativa forma part de tot un seguit d'accions que duu a terme el Govern per promoure la qualitat tant de les instal·lacions com dels serveis públics i privats i ha incidit en la necessitat de "vetllar perquè tothom tingui una bona experiència".

En aquest sentit, ha assenyalat que el distintiu reconeix el bon tracte del personal de l'establiment i "és una recomanació del local". Segons Busquets, "residents i i visitants han de saber que trobar aquest distintiu és una garantia d'una bona experiència en el servei".

El distintiu Gold Service s'atorga després d'una auditoria imparcial, que inclou la visita d'un client misteriós, en la qual s'analitzen una extensa llista d'aspectes relacionats amb l'activitat de l'establiment. Una vegada superada l'auditoria, es pot registrar l'establiment en la categoria especial Gold dels registres turístics del Govern i identificar-se amb placa oficial.

Alguns dels punts bàsics que es revisen són: tracte als clients, confort i higiene del local, temps d'espera, preus visibles, informació sobre al·lèrgens i la utilització de productes locals i de temporada als menús.

Aquells restaurants que superin l'auditoria i aconsegueixin la categoria Gold es beneficiaran de les accions de promoció de la marca, inclosa la prevista en fires turístiques. S'ha habilitat el lloc web www.goldservicemallorca.com, on es poden geolocalitzar tots els establiments Gold. S'ha iniciat una campanya específica en el sector de restauració per donar a conèixer la possibilitat de sol·licitar el distintiu. Així mateix, es donarà a conèixer el distintiu entre la població.

stats