Subministraments

Endesa reclama 1.800 euros de gas a una dona de 81 anys que viu sola

La companyia assegura que ja està "analitzant" el cas per resoldre la incidència

2 min
Una cuina de gas en una imatge d'arxiu

Barcelona"La meva mare té 81 anys, viu sola i és la reina de les amanides, no cuina pràcticament mai", explica l'Eva. La família d'aquesta dona no entén com pot ser que, malgrat això, fa uns tres mesos rebés una factura del gas que frega els 1.800 euros. "Hem parlat moltes vegades amb atenció al client i aquest dilluns la meva mare hi ha anat presencialment. Ens han dit literalment que, ni que tingués una empresa amb 400 treballadors amb la calefacció en marxa tot el dia, arribaria als consums que li atribueixen", explica l'Eva.

L'única explicació possible, segons la família, és que Endesa, la companyia amb qui té contractat el gas, s'hagi equivocat en la lectura del comptador d'aquesta veïna de l'Hospitalet. Quan fa uns mesos va venir el tècnic, recorda la filla de l'afectada, va apuntar-se els números manualment "sense fer cap fotografia". Assessorats per un advocat, l'Eva va decidir retornar les factures de la seva mare al banc i obrir una incidència, però ara la companyia ja els ha fet arribar una carta on notifica a la dona que si no paga la factura procediran a tallar-li el subministrament. En aquest moment "de desesperació" l'Eva va decidir explicar el seu cas a les xarxes socials.

"He perdut moltes hores intentant resoldre-ho i la mare està tan atabalada i marejada que em diu que ho deixem estar i paguem", reconeix l'Eva a l'ARA, que ha fet en total fins a sis incidències i ha enviat diverses fotografies del comptador per demostrar que la lectura "és un error". "Per sort, jo domino les xarxes socials i els diners no serien un problema si finalment haguéssim de pagar, però em pregunto com s'ho fan les famílies realment vulnerables o la gent gran quan tenen una incidència d'aquest tipus per afrontar tot aquest procés de paperassa, trucades constants i enviament d'arxius informàtics", reflexiona la filla de l'afectada, que ha gestionat el procés de la seva mare. Davant la falta de resposta de la companyia, l'Eva també va decidir elevar el cas al Síndic de Greuges i a l'Organització de Consumidors i Usuaris, l'OCU, "sense èxit", explica.

A preguntes d'aquest diari, Endesa assegura que el seu servei d'atenció al client ja ha contactat amb la clienta per identificar correctament el subministrament, una informació que l'Eva nega. "Ho estem analitzant per solucionar-ho", asseguren els portaveus d'Endesa, que subratllen que mentre durin les comprovacions "es pararà el procés de facturació i cobrament i, per tant, també es paralitza qualsevol tall de subministrament". Ara l'empresa revisarà amb la distribuïdora els consums i procedirà a "refacturar correctament". Les mateixes fonts apunten que se li oferirà a la clienta "l'acord de pagament que més li convingui".

stats