Energia

Endesa admet un pic de la demanda elèctrica per la calor

Una sèrie d'avaries van deixar aquest dilluns molts clients sense llum entre les 19 h i les 22 h

L'hidrogen obtingut amb electricitat de la xarxa reduiria emissions.
01/07/2025
2 min

BarcelonaEndesa ha donat per resolt el problema d'apagades i manca de subministrament a clients de la ciutat de Barcelona. La companyia ha anunciat a les 13.00 hores que "han quedat resoltes les tres avaries de mitjana tensió associades a les incidències d’ahir al vespre". Una d'elles s'ha solucionat amb un grup electrogen a la zona entre General Mitre i Muntaner i la reparació del centre de distribució avariat.

La companyia admet que s'ha produït un augment de la demanda elèctrica a conseqüència de la calor per l'ús d'aires condicionats i altres dispositius de climatització. De fet, la demanda a Catalunya aquest any registra una alça de l'11% respecte al mateix període del 2024 i ahir dilluns es va batre la punta de consum del que portem d’estiu, que va superar la registrada el 25 de juny, amb prop de 7.300 MW de potència màxima.

Encara lluny del rècord

De totes maneres, "tot i l’increment, no ens trobem en una situació excepcional", segons Endesa. I la companyia afegeix que la punta màxima de referència de consum es va assolir l'estiu del 2007 amb 8500 MW, 1.200 MW més que la punta de dilluns.

Per resoldre els problemes de subministrament que quedaven pendents, Endesa ha posat en marxa un grup electrogen per subministrar electricitat a 430 clients. Al matí hi havia encara un total de 507 clients de la capital sense subministrament per incidències a la xarxa de mitjana tensió, segons la companyia. Ahir a la tarda, entre les 19 h i les 22 h, es va produir "una situació de simultaneïtat d’avaries a la xarxa elèctrica de mitjana tensió (MT)", amb diverses incidències repartides per diferents punts de la ciutat de Barcelona. Molts domicilis es van quedar sense llum durant hores.

La companyia assegura que "no hi ha una sola causa que hagi provocat les incidències" i recorda que té més d'un milió de punts de subministrament a la capital catalana. La companyia va reconfigurar la xarxa des del centre de control "per minimitzar l’impacte als clients i aïllar així les avaries per poder restablir el servei ràpidament". D'aquesta manera, la majoria van recuperar el servei i "en dues hores la majoria de les incidències ja estaven normalitzades, excepte dues en què encara s'està treballant per dificultats d’accés a les instal·lacions".

stats