Tecnologia
Economia 04/06/2021

Brussel·les posa Facebook sota sospita per possibles pràctiques monopolístiques en el mercat d'anuncis classificats

La Comissió sospita que utilitza dades publicitàries dels competidors i usuaris per afavorir el seu Marketplace

2 min
La vicepresidenta de la Comissió Europea a càrrec de Competència i l’àrea digital, Margrethe Vestager.

Brussel·lesLa Comissió Europea ha iniciat una investigació contra Facebook per possibles pràctiques monopolístiques en el mercat d'anuncis classificats. Brussel·les creu que Facebook podria estar violant les normes de competència europees quan utilitza les dades publicitàries que recopila d'anunciants amb els quals al mateix temps competeix en el sector d'anuncis classificats. El departament de Competència que dirigeix la danesa Margrethe Vestager també vol esbrinar si la xarxa social també abusa de la seva posició dominant a través de Facebook Marketplace.

"Gairebé 3.000 milions d'usuaris utilitzen Facebook al mes i gairebé 7 milions de firmes s'hi anuncien en total. Facebook recull una gran quantitat de dades sobre l'activitat dels seus usuaris, cosa que li permet establir diferents grups de consumidors. Investigarem detalladament si aquestes dades donen a Facebook un avantatge competitiu en el sector dels anuncis classificats, on la gent compra i ven cada dia i on Facebook competeix amb empreses de les quals recull dades", ha dit Vestager en un comunicat.

El servei Marketplace de Facebook permet que els usuaris venguin i comprin productes directament, però també s'hi poden anunciar altres serveis d'anuncis. La Comissió Europea sospita si la xarxa social està prioritzant els seus propis serveis d'anuncis classificats perquè pot recollir les dades dels usuaris i fer-les servir en el seu benefici. "Quan anuncien els seus serveis a Facebook, les empreses, que també competeixen directament amb Facebook, li proporcionen dades comercialment valuoses", diu el comunicat de la Comissió Europea. Facebook podria, per exemple, rebre informació precisa sobre les preferències dels usuaris quan interactuen amb la publicitat d'altres empreses i podria fer servir aquestes dades per modificar el Marketplace.

Aquesta investigació s'emmarca en la croada de Brussel·les contra les grans tecnològiques, sobre les quals considera que, com que tenen una condició predominant en el mercat, tenen la responsabilitat d'actuar com a guardians de la competència. Vestager ha iniciat investigacions similars contra Apple i Android.

stats