Els botiguers i les pime defensen l’impacte del lloguer vacacional i els hotels d’interior

La patronal de la petita i la mitjana empresa de Mallorca defensa que el lloguer turístic i els hotels d’interior generen un impacte indirecte molt important

La patronal de la petita i la mitjana empresa de Mallorca defensa que el lloguer turístic i els hotels d’interior generen als pobles un impacte indirecte molt important, ja que genera ingressos no sols als propietaris, sinó també als comerços, bars i restaurants de la zona.

A Tramuntana el perfil de client és molt diferent: es tracta d’un viatger que vol tranquil·litat i que no viatja només a l’estiu. “A Sóller i a altres municipis propers, el lloguer vacacional és un autèntic motor”, expliquen des de la Immobiliària Mas. El perfil del propietari d’un lloguer vacacional, segons diuen, és o bé el de l’amo d’una segona residència que la vol rendibilitzar o el que ha comprat un nou habitatge i decideix llogar-lo a turistes per poder pagar-ne la hipoteca.

“Hi ha una relació directa entre els bons resultats dels comerços dels pobles i l’activitat del lloguer vacacional. El client d’aquest tipus d’allotjament fa una despesa important no només a bars i restaurants, també compren regals, roba i altres articles a les botigues dels pobles on s’allotja”, comenten des de la immobiliària esmentada.

Lluïsa Ripoll, encarregada de la gestió de diversos establiments a la Tramuntana, considera que aquesta zona ofereix als clients uns al·licients especials en comparació amb altres llocs. “Aquí arriben clients que cerquen molt més que el sol i platja. És un viatger que gasta, sobretot en hoteleria. Per això, amb la regulació que ha dut a terme el Govern i que ha dificultat aquesta activitat s’ha produït una caiguda d’ingressos a molts negocis durant aquesta temporada”, afegeix.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 11/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF