Turisme

Acord entre PortAventura i el Barça per fer atraccions i parcs arreu del món

El club blaugrana i l'empresa d'entreteniment signen un acord de col·laboració que començarà per l'Espai Barça

3 min
Imatge de la façana del Camp Nou, amb la publicitat d'Spotify

Vila-secaEl FC Barcelona i PortAventura treballen conjuntament per dissenyar algunes atraccions que s'instal·laran al nou Espai Barça, segons han avançat aquest divendres les dues parts. L'objectiu és aprofitar el coneixement que PortAventura té en aquest camp per potenciar encara més l'Espai Barça, el projecte de transformació i ampliació del club blaugrana al districte barceloní de les Corts. Aquestes noves atraccions "complementaran la futura experiència museística, comercial i de lleure de l'Espai Barça amb l'horitzó posat al retorn de l'activitat a l'Spotify Camp Nou el novembre del 2024", segons han informat en una nota de premsa.

En una trobada amb periodistes, el director general de PortAventura, David García, ha explicat que fa vuit mesos que l'empresa i el club blaugrana treballen en aquest projecte i que ja tenen al cap tres tipus d'atracció que podrien encaixar en l'Espai Barça. Tot i així, no ha volgut donar pistes de com seran i només ha transcendit que es tracta de "projectes d'entreteniment físic a través d'experiències temàtiques". García ha afegit que "és un orgull poder col·laborar amb un club com el Barça".

Més enllà d'aquest pla a mitjà termini, les dues parts també han tancat un acord per estudiar projectes més ambiciosos de cara al futur, com l'obertura de zones d'entreteniment de petit format, d'entre 500 i 2.000 m², que serien experiències interactives, educatives i d'entreteniment a través de diferents atraccions temàtiques i experiències de restauració i marxandatge. Però el conveni entre les dues parts va més enllà i preveu també la construcció de parcs temàtics que ocupin més de 7 hectàrees sota la marca del FC Barcelona. En aquest sentit, Garcia ha destacat que l'experiència de PortAventura en els parcs temàtics i la marca mundial que té el Barça són una molt bona combinació per crear projectes d'entreteniment que atreguin molts visitants.

El vicepresident de l’àrea de màrqueting del Barça, Juli Guiu, ha afirmat que "aquesta associació amb PortAventura World respon al projecte estratègic del Futbol Club Barcelona d'explorar noves maneres de generar recursos dins de la indústria de l'entreteniment", i ha defensat "l'esperit de ser imaginatius" que té el club per aconseguir nous ingressos.

A la venda en el moment àlgid

L'acord entre les dues parts s'ha fet públic un mes després que es filtrés a la premsa que els propietaris de PortAventura, els fons Investindustrial i KKR, estan estudiant vendre el parc. Els fons van adquirir el parc l'any 2012 i durant aquest temps han fet una inversió de 1.000 milions d'euros entre PortAventura, FerrariLand i Caribe Aquatic Park. Segons ha assegurat Garcia, encara que l'objectiu sigui vendre el parc, aquestes inversions no s'aturen, i ha explicat que estan negociant per adquirir nous hotels a la zona. Cal tenir en compte que els hotels representen el 44% dels ingressos del resort turístic.

Superat el cop de la pandèmia, PortAventura té les xifres de cara. El parc va tancar el 2022 amb una facturació de 277 milions d'euros, uns ingressos que tripliquen els de l'any anterior. I aquest 2023, segons les previsions, encara serà millor. Segons ha explicat Garcia, la campanya d'estiu ha anat bé i la tardor també està sent molt bona, gràcies a Halloween. De fet, pel pont de mitjans d'octubre van tenir en un sol dia 27.000 visitants, l'entrada més alta mai registrada. L'empresa confia que tancarà l'any amb 5,4 milions de visites, xifra que també seria un rècord. Bona part d'aquest augment respon a la política de l'empresa d'obrir cada cop més dies a l'any. La celebració de Halloween, que s'organitza des de l'any 2000, ha anat estirant el calendari durant la tardor i el Carnaval també ha permès obrir més dies a l'hivern, durant una època que el parc sempre havia estat tancat. Segons ha explicat Garcia, aquest febrer esperaven rebre uns 40.000 visitants i en van tenir 120.000. La idea del parc és acabar obrint 365 dies a l'any.

L'objectiu de desestacionalitzar les visites al parc permet augmentar els ingressos i també ajuda a distribuir millor els visitants al llarg de l'any i evitar les llargues cues que es produeixen els dies de gran afluència. Aquest és, segons el director general, "el principal repte de tots els parcs d'atraccions". La directora dels clients, sostenibilitat i comunicació, Choni Fernández, ha explicat que fa temps que treballen per intentar que les cues no siguin tan llargues i que siguin més amenes, i ha posat l'exemple del calendari per comprar entrades per internet, que ja avisa dels dies de més afluència.

stats