Agenda cultural
Cultura 10/03/2024

No te'n perdis ni una

Algunes recomanacions culturals per la setmana que ve

3 min
El pianista Marco Mezquida.

La setmana que comença, amb Marcos Torío

No faltaré a la meva cita amb el cinema per veure Los pequeños amores, la segona pel·lícula de Celia Rico, presentada aquests dies en el Festival de Cinema de Màlaga. Després de Viaje al cuarto de una madre –amb unes magnífiques Lola Dueñas i Anna Castillo–, la directora torna amb una nova història de mares i filles, aquesta vegada interpretada per Adriana Ozores i María Vázquez. Reconeguda per saber captar la quotidianitat, Rico indaga ara en les cures, la gestió de les expectatives i l’evolució dels cossos en la maduresa. Aquesta proposta, ambientada en una casa de poble durant l’estiu, pot, per tant, entendre’s com una continuació temàtica de la seva opera prima. CineCiutat.

Cartell de la sèrie Carmen Curlers.

Donaré una oportunitat a Carmen Curlers, que conta la història real de la invenció de l’arrissador elèctric i el seu impacte en l’alliberament de les dones. La sèrie, de vuit capítols, està lliurement basada en el cas real d’Arne Bybjerg, que va revolucionar el sector de la cosmètica amb aquest avanç per a la perruqueria. Se situa en la dècada dels 60 en un petit poble de Dinamarca. Filmin.

Llegiré Solito, les memòries de Javier Zamora, que amb nou anys va emprendre un viatge de 5.000 quilòmetres d’El Salvador als Estats Units per retrobar-se amb els seus pares. És un relat sobre la bondat. Random House.

Aprofitaré per visitar al Centre Toni Catany Registrar, mirar, recórrer, que confronta l’empremta de les fotografies fetes entre 1900 i 1925 per Tomàs Monserrat amb el registre fotogràfic de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya. Fins al 15 de març.

Comprovaré quin és el resultat de Veure’ns, la proposta de Pérez&Disla que arriba al Teatre de Manacor. Interpretada per Àngels Fígolsi i Juli Disla, conta la història de dos amics que es retroben després de molt de temps. Hauran de descobrir si el vincle, que creien imperible, ha resistit el pas dels anys. D’aquesta manera, l’obra planteja el dilema de si, per molt fort que sigui una amistat, pot sobreviure a l’evolució personal dels implicats. Dissabte, 16 de març, a les 19 h.

La setmana que comença, amb J. A. Mendiola

Recomanaré i aniré al teatre en diverses ocasions aquests dies, per no perdre’m cap de les obres que lluiran a diferents indrets. Al Teatre del Mar del Molinar hi podrem veure El porc, l’adaptació de l’obra de Raymond Cousse que han fet Chus Martín i Santi Celaya, qui també dirigeix la superba interpretació de Pedro Orell. Una metàfora existencial que fa pensar més que no riure. Al Principal de Palma, optaré per Els dies bons, d’Aina Fullana i Joan Fullana, interpretada per Caterina Alorda, Àlvar Triay, Lulú Cormican, Lluís Marquès i Neus Cortès, una clatellada sense pietat a la pandèmia contemporània, les addiccions. Teatre del Mar, dissabte, 16 de març, a les 20 h. Teatre Principal de Palma, dissabte, 16 de març, a les 20 h i diumenge 17 a les 18 h.

Aniré a l’Auditori del Conservatori, on la Fundació Studium Aureum oferirà el cinquè concert de la temporada, que, amb el títol de Balades romàntiques, interpretarà peces d’Hugo Wolf, de Clara Wieck i Robert Schumann, d’Anton Bruckner i de Fanny Hensel Mendelssohn. Un recorregut pel segle XIX, amb Raquel Ribas com a soprano solista i Andreu Riera al piano. Dilluns, 11 de març, a les 20.30 h.

Aconsellaré, perquè no pot ser d’altra manera, el concert en què el pianista menorquí Marco Mezquida, acompanyat per la Banda de Música de Manacor, interpretarà, entre d’altres, peces d’Aaron Copand, de Jeff Penders o les arxifamoses Porgy and Bess i Rhapsody in Blue, de Gershwin. Diumenge, 17 de març, a les 18 h.

Gaudiré del darrer concert del Festival Internacional de Música Barroca d’Inca, que es farà a Sa Quartera amb Tomeu Seguí al clavicèmbal com a protagonista d’aquest petit recorregut cronològic que s’iniciarà amb Frescobaldi i finalitzarà amb Bach. Entre un i l’altre, peces de Luigi Rossi i Georg Böhm. Diumenge, 17 de març, a les 18 h.

Arribaré fins a l’Auditòrium del passeig Marítim per escoltar el cinquè concert de la temporada que es fa en aquest indret, en el qual intervé el flautista Emmanuel Pahud, nascut a Ginebra i format a París, qui interpretarà el Concert per a flauta Op. 283, de Carl Reinecke, el darrer que va compondre, l’any 1908. Serà, naturalment, acompanyat per l’Orquestra Simfònica Illes Balears, amb reforç de l’Acadèmia Simfònica, dirigides per Pablo Mielgo, que, a més de la Sonata, de Francis Poulenc, interpretaran la Suite, de Daphnis i Chloé, i La valse, ambdues de Maurice Ravel. Dijous, 14 de març, a les 20 h.

 

stats