El feminisme d'algoritme de Netflix i l'animació unionista de Disney, estrenes destacades de la setmana

'Raya i l'últim drac' arriba als cinemes i Disney+ i Netflix estrena la comèdia 'Moxie', d'Amy Poehler

ARA
3 min
Fotograma de 'Raya i l'últim drac'

'Moxie'

El feminisme d'algoritme de Netflix

En les seves memòries Tina Fey explica una anècdota que defineix la seva amiga i copresentadora dels Globus d'Or Amy Poehler. Acabada d'arribar al Saturday night live, Jimmy Fallon –l’estrella del programa– es queixa perquè Poehler ha fet una broma massa grollera per a una noia, i ella li deixa anar un "Me la sua que no t'agradi". Des de llavors, i amb personatges com Leslie Knope (Parks & recreation), Poehler s'ha convertit en referent de la renovació de la comèdia nord-americana en clau femenina i feminista. És per això que Moxie, el seu segon film com a directora, sona a oportunitat perduda, a film amb bones intencions sepultat per un didactisme asfixiant. Segueix llegint. Disponible a Netflix

Tràiler de 'Moxie'

'Raya i l'últim drac'

Dracs i princeses Disney per a l'era post-Trump

Des que va començar la pandèmia, Disney ha interpretat tots els papers de l'auca pel que fa a la distribució de les seves pel·lícules: el capitalista avariciós que treu profit de la desgràcia (Mulan, estrena premium a Disney+ amb cost afegit de 21,99 euros), l'emprenedor que canvia les regles del joc (Soul, estrena a Disney+ sense cost addicional) o l'empresari de la vella escola aferrat a les velles pràctiques (Los nuevos mutantes, estrena als cinemes). Ara toca un figura més equidistant, la de l'estudi que té en compte la necessitat dels cinemes per tenir estrenes comercials però sense deixar d'aprofitar l'ocasió per fer calaix i, ja que hi som, promocionar la seva nova marca. Això es tradueix en el fet que la nova gran producció animada de Disney, Raya i l'últim drac, arribarà aquest divendres simultàniament als cinemes i a Disney+ amb un cost addicional de 21,99 euros. Segueix llegint. Estrena als cinemes i en lloguer a Disney+

Tràiler de 'Raya i l'últim drac'

'La Mami'

El lavabo d’un cabaret com a espai de sororitat

Doña Olga ha treballat en el món del cabaret al llarg de 45 anys i ara és la Mami, l’encarregada del lavabo de dones del Barba Azul, a Ciutat de Mèxic. Hi té una presència gairebé invisible, fora del camp de visió i actuació dels clients, però indispensable per a les dones que treballen al club nocturn. Ella mira que hi hagi un cert control, però també les cuida, escolta els seus drames quotidians i les aconsella. La Mami és, en resum, una verdadera força de la naturalesa i no costa imaginar per què Laura Herrero Garvín s’ha fixat en ella per al seu documental i, a més, l'ha titulat amb el nom amb què és coneguda. Segueix llegint. Estrena als cinemes

Tràiler de 'La Mami'

'El monstruo de St. Pauli'

La vida d’un psicòpata, explicada en imatges que fan pudor de mort

Veient El monstruo de St. Pauli, resulta un consol pensar que el recurs promocional de l’Odorama no hagi tingut recorregut en el cinema. I és que les imatges de l'última pel·lícula de Fatih Akin puden a pixum, a suor rància i a la carn en descomposició dels cossos que el protagonista entafora en un forat del seu apartament, cosa que l'obliga a penjar per tot arreu ambientadors de pi que dissimulin la ferum. Agafant com a base el llibre de Heinz Struck que novel·la els crims misògins de Fritz Honka, nom propi de la crònica negra d’Hamburg, Akin ha realitzat una pel·lícula confrontacional, que no ofereix explicacions a la violència del psicòpata, encarnat per Jonas Dassler sota capes de maquillatge llardós. Segueix llegint. Disponible a Filmin

Tràiler d'El monstruo de St. Pauli'
stats