Per a Elías Torres i el seu soci, José Antonio Martínez Lapeña, la capella de l’Asumpció (1973) a prop de la platja Cala Llonga va ser “una sorpresa i una casualitat”. Així ho va admetre el mateix Torres arran del reconeixement que la fundació Docomomo Ibérico ha fet a aquesta petita construcció posant-hi una de les plaques informatives que aquesta institució va col·locant en edificis paradigmàtics de l'arquitectura moderna inclosos en els seus registres. Aleshores Torres exercia d’arquitecte diocesà d’Eivissa i Formentera, i l’origen de l’encàrrec es remunta a què els pocs veïns que hi havia aleshores a la zona van reclamar una capella per fer-hi missa a l’estiu. El solar el van regalar dues famílies, la de can Tanques i la de ca na Polla.
Els protagonistes de l’obra, que va tenir un pressupost reduït, són els pins que ja hi havia en aquell lloc, al voltant dels quals els arquitectes van plantejar un mur perimetral que crea un recinte sense completar. “El projecte va sortir molt ràpidament, crec que en tenim tres plànols: el topogràfic, la planta i l’alçat”, va recordar Torres, que va aprofitar l’ocasió per fer pintar de blanc el rètol de l’entrada de la capella i una creu feta amb branques de savina per retornar tota la força als pins. “La capella va sortir pràcticament tota sola, hi ha una part espontània dels treballadors, que va posar una petita motllura als bancs. La resta ja es veu: una cortina [un mur ondulat darrere l’altar], un marc que fa, no se sap, de retaule o d’entrada del presbiteri, una caixa que fa d’altar, un peu per posar-hi imatges i flors, una sagristia i un campanar. És un lloc que buit, està bé, és un lloc sorprenent enmig d’un petit bosc”, va concloure. "Posar-li una coberta a aquest espai, com es va plantejar una vegada, seria un disbarat, perquè els pins ja fan de coberta", va advertir José Antonio Martínez Lapeña. Per a la presidenta de la fundació Docomomo Ibérico, Susana Landrove, la placa és un estímul perquè el públic prengui consciència de "la importància" de l'arquitectura del segle XX i dels edificis dels anys 60 i 70.