Publicitat
Publicitat

CLÀSSICA

Buniatishvili mostra el seu virtuosisme més fogós

El virtuosisme segueix aixecant passions. Des del barroc fins als nostres dies, les facultats que causen la sorpresa del públic constitueixen el passaport més ràpid a la fama per a un intèrpret. I el cas de la jove pianista georgiana Khatia Buniatishvili n'és un bon exemple: als 25 anys i gràcies al seu explosiu virtuosisme viu un meteòric ascens internacional al qual no és aliena la maquinària publicitària de Sony -el mateix segell de Lang Lang, icona del virtuosisme- que promociona tant el seu talent com el seu atractiu físic.

En el seu tercer recital a Barcelona -Buniatishvili va actuar l'any passat en el cicle d'Ibercamera i a la temporada de L'Auditori- ha conquistat el públic de Palau 100 potenciant precisament el seu virtuosisme més fogós, tant a l'hora d'escollir el repertori - Balada núm. 4, op. 52 i Sonata núm. 2, op. 35 , de Frédéric Chopin; Sonata núm. 23, op., 57, Appasionata , de Ludwig van Beethoven, i Sonata núm. 7, op. 83 , de Serguei Prokófiev- com en la manera de defensar-lo. Pianisme d'exhibició, però també de matisos, de fraseig, d'idees musicals sobre les quals Buniatishvili a vegades passa de puntetes, concentrant la seva munició en els contrastos extrems i la velocitat dels seus dits.

Toca molt, i bé, però potser per afany d'enlluernar força el discurs i salta del murmuri al crit, sense aprofundir en els matisos més exquisits. El seu Chopin és fulgurant, igual que la seva visió de Beethoven, molt accelerada i defensada amb gran control de l'instrument, però massa capritxosa. Els poderosos contrastos i el fogós temperament van causar una gran impressió, especialment en la sonata de Prokófiev.

Dimarts hi va haver molt públic al Palau de la Música -la qual cosa és una notícia reconfortant en aquests temps-, molts aplaudiments i una sola propina, el Somni d'amor de Franz Liszt, el costat més líric del rei del virtuosisme.

Els llibres que ens fan grans
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF