PALMA
Balears 11/11/2015

El grup Malla explotarà tota la publicitat exterior de Palma per 1,4 milions a l'any

Guanya el concurs municipal presentant una oferta amb un cànon que multiplicava per cinc el preu de sortida en els plecs de condicions

Lluís Planas
2 min
La concessió inclou l'explotació comercial d'un mínim de 50 tanques instal·lades en propietat municipal. ISAAC BUJ

PalmaEl grup de comunicació Malla gestionarà i explotarà comercialment els suports de tota la publicitat exterior de Palma després de guanyar el concurs públic fet per l'Ajuntament. Malla, també a través de la seva filial Grepsa, presentà un oferta que suposa el pagament d'un cànon global, per a diferents lots, d'1,4 milions d'euros, multiplicant gairebé per cinc el preu de sortida en el plec de condicions del concurs. L'adjudicació representa la concessió durant els propers quatre anys de l'explotació d'un mínim de 50 tanques publicitàries de propietat municipal, de 400 mòduls de senyalització informativa i lluminosos dels carrers de Palma i de 600 tanques metàl·liques en els passos de vianants. L'empresa ja té la major xarxa de suports publicitaris exteriors de Balears.

L'adjudicació d'aquest concurs tanca un procediment obert per l'equip de govern anterior del PP, que en principi també preveia un altre lot per a la instal·lació, per primera vegada, de 30 pantalles digitals de publicitat a distints indrets de la ciutat, com rotondes, avingudes i parcs, i amb una mida considerable de 4 per 2 metres. Aquesta intenció va ser molt criticada en el seu moment pels grups de l'oposició, per l'impacte visual que suposaria a la via pública, i el nou govern municipal decidí finalment retirar aquest lot del concurs el mes de juliol.

La decisió s'argumentà per l'existència d'informes tècnics que en desaconsellen la instal·lació per l'impacte visual i la contaminació lumínica que produeixen, a més de per la "virulència" del format promocional. Així mateix, s'assenyalà que en el plec de condicions no es tenien en compte el preu real del manteniment ni la garantia de les instal·lacions. D'aquesta manera, aquest lot corresponent a les tanques publicitàries digitals es va retirar del concurs, ja que era el que presentava un cànon anual de sortida més elevat, amb 288.015 euros, gairebé la meitat del total. Durant el termini per a la presentació d'ofertes, només se n'havia presentada una, de la UTE integrada per Roig SA i Asertec.

Malgrat la renúncia de la licitació del lot de pantalles digitals, la resta del concurs continua endavant. El grup Malla i la seva filial Grepsa, guanyadores finalment, són les empreses que han presentat ofertes als altres lots juntament amb Asertec, mentre que una altra empresa en va ser exclosa perquè no complia amb els requisits. Abans d'això, l'anterior equip de govern del PP també havia acceptat reduir els terminis de la concessió del concurs, una altra qüestió molt criticada inicialment perquè es considerava que eren molt llargs i avantatjosos per als possibles licitadors. El termini per a les tanques tradicionals es reduí de 15 a 4 anys, mentre que en el cas dels suports digitals, ara eliminats, es passà de 15 a 10 anys.

stats