Antonio Nieto: “La tecnologia és com l’anglès: abans et feia millor, ara és part del negoci”
Dome és una empresa que dissenya solucions tecnològiques per a clients com Soltour, Globalia i Pullmantur
PalmaDome és una empresa que dissenya solucions tecnològiques per a clients com Soltour, Globalia i Pullmantur. Des del Parc Bit, un centenar de treballadors desenvolupa programes i assessora els operadors turístics sobre com gestionar millor el seu negoci i respondre a les necessitats d’un mercat en canvi constant.
Les empreses ja no dubten que la inversió en tecnologia i en aplicacions és fonamental?
Qui ho dubta queda fora del mercat. És com l’anglès: abans et feia millor, et distingia, ara és part del negoci. Però les empreses no només inverteixen en tecnologia, perquè per si mateixa no és res. Fan tot un pla estratègic per fer servir aquesta tecnologia a l’hora de posicionar el producte, millorar-lo, i fer-ho amb una bona relació qualitat-preu.
Quins serveis són ara els més demanats?
Depèn del subsector, ja que nosaltres treballam per a touroperadors, agències, receptius i d’altres activitats, però en general el més important és poder atendre la demanda dels viatgers, oferir-los un producte que s’adapti a les seves necessitats, presentar-lo d’una manera clara i ràpida, i gestionar tota aquesta informació internament dins l’empresa.
I quin és el vostre paper?
Nosaltres actuam com a cercadors de solucions. La nostra experiència amb diferents clients importants ens fa estar constantment immersos en processos de millora, perquè el mercat és molt exigent i també canviant.
Balears és puntera en aquesta nova era?
Jo ho resumiria dient que fa poc un gran touroperador ha fet un concurs per a la gestió de les seves reserves. Nosaltres hem guanyat i n’estam molt satisfets. De les quatre empreses que competíem, tres tenen seu a les Illes.
I això per què ha estat així?
Home, vàrem ser pioners en turisme i hem estat els primers a trobar-nos els problemes de l’era d’internet. Per això les empreses originàries o amb base aquí anaven demanant respostes, i els primers que les hem donades tenim ja molt de camí recorregut. Ara com ara, quan vas a Llatinoamèrica a una reunió, et trobes amb empreses d’aquí aportant coneixement, que és el més valuós.
Tenint accés a les interioritats de clients que són competència, heu de vigilar molt.
És un punt essencial. Nosaltres manejam informació crítica per a les empreses, com preus, estratègies, sistemes. Però la nostra professionalitat i el màxim respecte i discrecció són una part fonamental de la reputació.
Amb internet hi ha més o menys intermediaris?
Depèn. Una nit d’hotel pot tenir-ne molt pocs o fins a cinc. Però certament hi ha un rosari de relacions comercials i acords entre ells que és cada dia més complex.