Publicitat
Publicitat

TURISME

El Valparaíso ja parla xinès

Mateu Isern destaca que la compra obre la porta al mercat asiàtic

El batle de Palma, Mateu Isern, va aprofitar la inauguració de la nova etapa de l’hotel Valparaíso, adquirit pel Grup Jiangsu GPRO International Business a Grupotel, per donar la benvinguda al capital asiàtic, perquè a més a més de suposar una inversió important, en opinio d’Isern és una oportunitat, perquè “obre la possibilitat a Ciutat d’arribar a un nou públic, de donar-nos a conèixer en el mercat asiàtic, en el qual no podem fer sinó millorar”, assenyalà.

Isern va pronunciar ahir al matí aquestes paraules davant l’emblemàtic hotel palmesà, en un acte en què es respirava aire xinès per tots els cantons: dracs, molts elements decoratius orientals i tota una posada en escena que deixava clara la nova etapa que ha encetat l’establiment. Assistiren a l’acte, a banda del batle de Palma, l’ambaixador de la Xina a Espanya, Zhu Bang Zao; el president de Jiangsu, Guo Jin Dong; el conseller de Turisme del Govern de les Illes Balears, Jaume Martínez; el batle de Nanjing; Li Fu Quan, i el tinent de batle de Turisme de Palma, Álvaro Gijón.

Aquesta és la primera adquisició

hotelera a Espanya del grup inversor xinès, circumstància que en opinió d’Isern “és la millor prova de l’interès que genera Palma en els grans inversors estrangers”. El batle va destacar els que considera punts forts de la ciutat, que han estat claus, a parer seu, perquè es materialitzi una operació com aquesta: “La seguretat jurídica que oferim, unida a una destinació incomparable de prestigi internacional en l’àmbit turístic com és Palma”.

48 milions d’euros

El Valparaíso Palace és un hotel de 5 estrelles amb 174 habitacions i suites. El grup xinès GPRO va pagar 48 milions d’euros a Grupotel per aquest establiment, un dels més coneguts de Palma, que ofereix als clients una privilegiada vista sobre la badia. El seu director, Toni Ferrer, va recordar el potencial d’un mercat com el xinès, “amb més de 100 milions de viatgers que surten anualment del país”.

El conseller de Turisme i Esports, Jaume Martínez, va destacar la importància d’aquesta inversió en el sector turístic balear, perquè obre les portes a un mercat que a les Illes els interessa potenciar i que “viatja fora de temporada, atret pel producte cultural, gastronòmic, esportiu i per tot allò que està relacionat amb el medi ambient”.

Martínez va assegurar ahir durant la inauguració de l’hotel que el Govern treballa per tal de millorar la competitivitat del sector turístic mitjançant la incorporació de criteris d’ordenació i planificació, d’innovació i de professionalització, d’especialització i formació dels recursos humans, i de garantia de la qualitat turística, que contribueixin a optimitzar la rendibilitat de la indústria balear”.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF