Balears 05/04/2017

Ryanair mourà un 13% més de passatgers a Palma en un any

La companyia mantindrà aquest hivern serveis a sis rutes que només estaven previstes a l'estiu

Carmen Buades
2 min
Avions de Ryanair a l'aeroport de Girona

PalmaEntre el març del 2017 i el març del 2018, Ryanair augmentarà en 500.000 les persones que volaran cap a o des de Palma, cosa que suposarà un increment del 13%. Així, es passarà de 3,7 milions de passatgers a 4,2 aproximadament, gràcies, en part, al fet que es mantindran durant l'hivern serveis a sis de les rutes que fins ara només funcionaven durant l'estiu: Frankfurt, Brussel·les Charleroi, Baden-Baden, Memmimgen, València i Varsòvia.

José Espartero, el director de vendes de la companyia a Espanya i Portugal, ha explicat aquest dimecres que "Ryanair podria convertir-se en la primera aerolínia de l'aeroport de Palma" pel que fa a volum de passatgers, rutes i vols setmanals. Amb els nous serveis, durant l'hivern hi haurà 20 rutes disponibles, una xifra que a l'estiu creix fins a les 47.

L'aeroport d'Eivissa també disposarà d'un servei nou durant la temporada d'hivern, Sevilla, i això farà que Ryanair operi 43 vols setmanals i mogui 1,9 milions de passatgers a l'illa. En aquest sentit, Espartero ha recordat que l'aerolínia és "líder a Espanya pel que fa a la quota de mercat", d'un 18%, i que cada any l'empren 40 milions de passatgers a (o des de) l'Estat.

"L'Amazon dels viatges"

Espartero també ha anunciat que Ryanair continua treballant per oferir Ryanair Rooms, un servei a través del qual els clients podrien comprar un bitllet d'avió i, alhora, reservar un lloguer turístic. "Estam rebent propostes de potencials proveïdors, com ara Airbnb –ha dit–, però encara estam en fase d'estudi: la nostra intenció és oferir des de l'habitació més econòmica fins a un hotel de cinc estrelles".

Amb aquesta idea, la companyia espera convertir-se en "l'Amazon dels viatges", ja que, segons ha afirmat el director de vendes, el departament digital està treballant per desenvolupar l'aplicació i el portal web per oferir "cada vegada una atenció més especialitzada entre client i producte".

stats