MOBILITAT

Cort proposa mesures per pacificar el trànsit en el centre de Palma

La iniciativa inclou ampliar l'Acire de Santa Eulàlia i Constitució, i crear-ne un de nou a la Missió. No es permetrà el gir cap a Antoni Maura des del Marítim

L'Àrea de Mobilitat de l' Ajuntament de Palma ha presentat aquest dilluns la seva proposta per pacificar el trànsit al centre de Palma. 

L'objectiu d'aquesta estratègia és calmar el trànsit i reinvertir la prioritat per donar més protagonisme als vianants. El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha assegurat que "allò que volem és tenir un centre històric protegit i viu". La previsió és que el nombre de places d'aparcament exclusivament per a residents s'incrementi amb 400, gairebé un 70% més.

L'estratègia, en propostes:

  • Ampliació de l’Acire de Santa Eulàlia: l’Acire creixerà fins a incloure la Gerreria. Farà frontera amb els carrers Mateu Enric Lladó, Porta del Camp i plaça Mercadal, entre d’altres. A més, les places de Sant Francesc i Quadrado seran zones franques d’aparcament i hi podran aparcar els residents que tinguin la targeta Acire de Catedral, Sant Bartomeu, Calatrava i Santa Eulàlia. Mobilitat traslladarà a l’Àrea d’Infraestructures ampliar la voravia del carrer Ramon Llull a la zona on hi ha l’escola i l’Arxiu del Regne de Mallorca per “protegir més els alumnes que van a escola", ha dit Ferrer. Així, el carrer es reconvertiria en sentit únic. Transitòriament ho faran amb una senyalització de mobilitat.
  • Creació Acire la Missió: es posarà en marxa un nou Acire a la zona del carrer Missió. Les fronteres seran el carrer Sant Miquel amb Reina Esclarmunda i baixarà per Font i Monteros, Cardenal Pou i Oms fins a la Rambla. “Es tracta de la zona al voltant dels Oms on els carrers són estrets, sense voravia i amb un teixit comercial que cal protegir”, ha assegurat el regidor.
  • Ampliació Acire Constitució: s’hi inclouran els carrers Constitució, Paraires, Tous i Maroto i Soledat.
  • Gir cap a Antoni Maura: no es permetrà el gir cap a Antoni Maura des del passeig Marítim. Només hi podran accedir els residents amb distintiu Acire i els serveis autoritzats (transport públic, taxi, serveis de mercaderies...). “En aquest carrer hem comptat el nombre de vehicles que hi passen durant 12 hores i ens ha sortit un total de 6.500 vehicles, 4.500 no identificats i 1.000 taxis. És un volum excessiu”, ha afirmat Ferrer. Per informar d’aquesta mesura, s’instal·laran diferents senyals al passeig Marítim per informar que el gir no està permès. Aquells que vulguin accedir al centre ho hauran de fer a través de l’avinguda Argentina, passeig de Mallorca i Jaume III.
  • Itinerari protegit: el recorregut que comença al carrer Conqueridor i passa per Cort, Colom, Galera, Esparteria, Ferreria, Gerreria i Socors, on enllaça amb Avingudes, es convertirà en un itinerari protegit per on només es podrà circular a 20 quilòmetres/hora. A més, es crearà una zona ZAR als carrers Conqueridor i Victòria (es pot circular, però només hi podran aparcar els residents que tinguin el distintiu de zona 1/1 de l’ORA).

 

Aquestes propostes seran traslladades a la Mesa de la Mobilitat, en la qual tenen presència les associacions veïnals i que està inclosa en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) aprovat per majoria absoluta el 2014.

 

EDICIÓ PAPER 17/08/2019

Consultar aquesta edició en PDF