Publicitat
Publicitat

Una inspecció d’IVA amenaça l’equilibri financer de la Corporació

Quan tot just s’acaba d’eixugar el dèficit del 2013, una nova via d’aigua amenaça l’estabilitat financera de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Hisenda inspecciona des de fa uns dies els comptes de la Corporació i els discuteix que es puguin deduir tot l’IVA, tal com s’havia fet fins ara. El juliol del 2012 un informe de l’Agència Tributària va determinar que ja només podien deduir l’IVA del que es considera la part empresarial de la seva activitat (un percentatge difícil d’establir en un mitjà públic). Hisenda ha iniciat una campanya d’inspecció a tots els canals autonòmics. En el cas de la CCMA, quan determini el percentatge en qüestió reclamarà l’IVA proporcional.

Una de les televisions que ja ha passat pel tràngol és BTV. Segons ha pogut saber aquest diari, Hisenda va aplicar llavors el criteri de mirar quants diners venien de la publicitat i quants de la subvenció per determinar quin percentatge de l’activitat es podia considerar empresarial (i, per tant, podia deduir l’IVA). Si s’aplica aquest mateix criteri a la Corporació, resultarà que un 80% s’haurà de considerar públic i, per tant, no podrà deduir-se l’IVA futur (i haurà de respondre per les liquidacions del 2012 i 2013). Tenint en compte que la Corporació es dedueix uns 25 milions d’IVA cada any, podria fer front a una reclamació de 20 milions d’euros per exercici.

Barcelona Televisió ha recorregut el seu expedient al Tribunal Econòmic Administratiu Central. I el cas és susceptible d’arribar a Europa: ja va passar el 2005 i la UE va donar la raó a les televisions.