Publicitat
Publicitat

El pilot de l'avió del Chapecoense va avisar que estaven sense combustible abans del xoc

Surt a la llum l'àudio de la conversa que va mantenir el comandant amb la torre de control i ja s'han identificat 45 de les 71 víctimes del sinistre

Les dues caixes negres de l'avió accidentat aquest dimarts a Medellín, on van morir 71 persones, la majoria membres del club de futbol brasiler del Chapecoense, ja són en mans dels investigadors colombians a l'espera de revelar els motius que van provocar la tragèdia. De moment, però, tot apunta que una falta de combustible podria haver tingut alguna cosa a veure amb l'accident. 

De fet, el pilot va avisar a la torre de control, just abans d'estavellar-se, que l'avió es trobava en "falla elèctrica total, sense combustible", segons es pot sentir a l'àudio de les caixes negres. 

Abans que es fes pública la conversa, els investigadors ja havien avisat que l'absència de rastres de foc entre les restes de l'aparell i a la zona de l'impacte evidenciaven que l'aparell  no tenia combustible en el moment del xoc.

Els experts aeronàutics consultats pel diari 'El Colombiano ' destaquen el fet que l'avió, un Avro RJ85, fes un trajecte de 2.960 quilòmetres, quan l'aparell té una autonomia de vol de 2.965 quilòmetres, cosa que significa que el vol operava amb marges de combustible molt justos des de l'enlairament. 

El mateix mitjà cita l'instructor de vol Julio Consuegra, que ha indicat que els Avro RJ85 estan pensats per fer "rutes curtes, generalment locals, de 2 hores". "L'operació de vol es va estirar fins al límit i de manera indeguda", assenyala. 

Els pilots van alertar un quart d'hora abans de l'accident que tenien poc combustible i per aquest motiu van demanar a la torre que els donés prioritat en l'aterratge

Les autoritats ja han identificat els cossos de 41 de les víctimes. 

La veu dels supervivents

La catàstrofe aèria ha deixat 71 víctimes mortals i 6 supervivents, 2 dels quals han parlat per explicar el que recorden. 

"Els llums es van apagar i no recordo res més", va dir Ximena Suárez, hostessa de l'aerolínia, després de ser rescatada. Erwin Tumiriri, tècnic d'aviació, ha explicat als mitjans locals que va sobreviure perquè va seguir els protocols de seguretat, "mentre que molts es van aixecar dels seus seients i van començar a cridar". 

A més de Suárez i Tumiriri, també van sobreviure al sinistre els futbolistes Alan Ruschel, Jackson Follman i Hélio Neto, i el periodista Rafael Valmorbida Henzel. Tots van ser ingressats a diferents hospitals a prop de Medellín.

El Chapecoense tenia programat un partit dijous contra l'Atlético Nacional. Els dos equips havien de disputar l'anada de la final de la Copa Sud-americana.