Publicitat
Publicitat

VALLPARADÍS

El nou pavelló i la necessitat de créixer

La NBA i l'Eurolliga aprofitaran la final four del maig per reunir-se a l'O2 Arena de Londres i estudiar com augmentar la seva col·laboració. La intenció de David Stern i Adam Silver és incrementar el nombre de partits de pretemporada fora dels Estats Units i Jordi Bertomeu, sempre atent a possibles aliances estratègiques, està per la feina. El requisit fonamental que descarta països com Itàlia és tenir un pavelló capaç de traslladar el que els ianquis anomenen una experiència NBA . Aquest aspecte és clau també en una hipotètica expansió futura de la competició.

L'O2 Arena de Londres, l'O2 World de Berlín i, fins a cert punt, el Palau Sant Jordi de Barcelona són dels pocs recintes adaptats a les necessitats que exigeix la NBA, que té cura com ningú de la imatge que envolta els seus partits. El pavelló anglès és un somni impossible per al Barça, però pot servir per agafar idees interessants de com gestionar amb èxit una explotació comercial.

El club blaugrana rebrà d'aquí unes setmanes l'informe de les tres empreses amb les quals es va associar (ISG, AEG i Icon), un text que ha d'incloure un estudi de mercat sobre els espectadors potencials i la seva mobilitat, els avantatges i els inconvenients dels diferents espais proposats i les possibilitats econòmiques d'un pla de negoci.

La clau és vincular el projecte del nou pavelló amb la remodelació del Camp Nou o amb la construcció d'un nou estadi, segons decideixin els socis del club, i crear un Espai Barça comú. Si no, és inviable pensar en un recinte com l'O2 Arena de Londres, que té 38 restaurants, 11 sales de cine i un museu dedicat a la música britànica. "Si en aquest lavabo hi ha cua, busca'n un altre. N'hi ha 538 més", diu un divertit cartell penjat a les portes dels serveis.

El Barça necessita generar més recursos econòmics i la construcció d'un nou pavelló ha de servir per fer-ho. No s'ha de veure com una despesa sinó com una inversió, una nova font d'ingressos per afegir a les ja existents. L'assistència al Palau Blaugrana no és bona, però el club té les mans lligades i no pot vendre ni més abonaments ni gaires més entrades, una circumstància que canviaria amb un nou recinte on s'organitzarien, a més, altres esdeveniments no esportius. Concerts, per exemple. El cost del projecte, que el club xifra en més de 100 milions d'euros, obliga a buscar socis, ja sigui per explotar-lo o per donar-li un nom comercial.