Publicitat
Publicitat

LA XARXA SOCIAL DE MODA I EL BARÇA

El Barça no donarà normes d'ús als jugadors perquè sap que tenen seny

Amb el Twitter, només sentit comú

L'arribada de Piqué al Twitter ha revolucionat el vestidor i la manera de comunicar-se amb els fans. El Barça ha mirat atentament aquest fenomen i ha decidit no intervenir-hi. Confia en el seu seny.

El dia 9 de desembre Gerard Piqué es va fer de Twitter (@3gerardpique), i en només 35 dies ja té quasi 173.000 seguidors -o followers -. Els seus amics íntims Carles Puyol (@carles5puyol) i Cesc Fàbregas (@cesc4official) ja fa més temps que són tuitaires: el capità del Barça ja té 543.000 seguidors, i el de l'Arsenal, 297.000. Des d'aquell 9 de desembre, les converses entre ells tres s'han fet famoses a la xarxa, i de fet més d'un mitjà de comunicació se n'ha fet ressò a les seves pàgines, i també a internet. Sovint aquestes converses creuades han aixecat alguna crítica tant pel to que feien servir com pel fet que les facin públiques, ja que els prop 600.000 seguidors de Puyol, per exemple, han pogut saber com era l'arbre de Nadal de Piqué, i que Puyol acostuma a tenir la nevera buida.

Cap prohibició
Ni el Barça ni Guardiola tenen cap intenció de prohibir ni limitar l'ús d'aquesta xarxa social per part dels seus jugadors -ara només en tenen Piqué, Puyol, Iniesta i Adriano-, i només se'ls demana seny i sentit comú, cosa que consideren que ja tenen. "Quan estan a casa no els controlo [els jugadors] ni tinc intenció de fer-ho", va dir el tècnic fa unes setmanes preguntat sobre si faria com Vicente del Bosque al Mundial, que va prohibir l'ús del Twitter i el Facebook durant els 50 dies de concentració. Des del club afirmen que les converses que tenen entre ells són bastant innocents i sense "perill", i que els apropa als seus seguidors en lloc d'allunyar-los; però que de totes maneres el departament de recursos en línia del Barça s'ha posat a disposició de la plantilla per si tenen algun dubte sobre l'ús del Twitter o qualsevol altre xarxa social d'internet.

Trina Milán, que és presidenta d'Stic.cat i la coordinadora del consell 2.0 de la campanya de Sandro Rosell, és una veu autoritzada per parlar de l'ús de les xarxes socials i assegura que "no és l'eina [el Twitter] qui fa bé o mal, són les persones: tal com són a la vida, són a la xarxa". Milán considera molt positiu que persones conegudes, i en aquest cas futbolistes usin aquesta eina perquè els apropa a la gent de manera fàcil i ràpida, "és l'esclat del Twitter, és com una xarampió comunicacional, i el que fan els jugadors a la xarxa no ha de desvirtuar el que fan sobre la gespa". I és que Trina Milán creu que el Barça, com un dels pocs clubs del món que encara pertany als socis, està obligat a ser proper a la seva gent, i això obliga els seus membres a ser acurats. El Barça com a institució ja té diferents comptes de Twitter per informar i explicar les activitats del club de manera immediata, i creu que "els twitters dels jugadors són dels jugadors, però ells ja saben quin és el model a seguir, que és el model del Barça".

Un reglament seria estèril
Des del club asseguren que tot i que van meditar fer algun reglament o alguna xerrada col·lectiva amb la plantilla sobre l'ús de les xarxes socials, ho han acabat descartant, i Trina Milán en dóna un possible motiu: "Les innovacions a internet són molt ràpides i no es poden escriure normes generals, el llibre blanc que pot servir avui potser queda obsolet el mes que ve."