Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

Hamilton i Alonso xoquen i són sancionats

Sebastian Vettel exerceix de campió a Sepang

Vettel segueix manant i ahir a Sepang va sumar el segon triomf en la segona cursa. La seva superioritat comença a fer-se patent i, mentre la resta es barallen, ell se'n desentén, va a la seva i va sumant.

Que el Red Bull de Sebastian Vettel va a un ritme diferent al de la resta de monoplaces del Mundial és, ara per ara, inqüestionable. El pilot alemany va aconseguir ahir amb comoditat el segon triomf en la segona cursa de la temporada. La pluja era la gran aliada -i la gran esperada- dels seus rivals, però va fer acte de presència d'una manera tímida i discreta. Tant, que no va fer falta que els pilots estrenessin els pneumàtics Pirelli de pluja i, per tant, les quatre gotes que van caure no van ser ni de bon tros decisives. Tothom estava pendent del cel i dels núvols amenaçadors que s'apropaven, però va semblar que ningú s'adonava que Vettel començava a obrir forat amb els seus perseguidors i anava de dret cap a la victòria.

Però al traçat malaisi de Sepang, a més de redescobrir que Vettel i el seu Red Bull encara no tenen rival i que comença a distanciar-se en la lluita per revalidar el títol de campió del món, es van desvelar les qualitats de l'aleró mòbil que la FIA ha decidit introduir aquesta temporada. Potser era una de les pistes més adequades per veure'l en acció, amb una recta principal llarga i ampla, però el cert és que va donar resultat i hi va haver un munt d'avançaments: Webber (Red Bull) i Kobayashi (Sauber) es van intercanviar fins a cinc cops consecutius la posició en poques voltes. La FIA buscava justament això: més avançaments perquè els pilots donessin més espectacle sobre l'asfalt; i sembla que ho està aconseguint.

Tot i això, tampoc va haver-hi avançaments exempts de polèmica. El que va intentar Fernando Alonso quan faltaven deu voltes per al final per superar Lewis Hamilton -que rodava en la tercera posició- va portar cua i es va resoldre als despatxos. Alonso va voler avançar el seu excompany a McLaren, però el britànic va defensar-se i tot va acabar amb l'aleró davanter del Ferrari de l'asturià xocant contra el pneumàtic del McLaren. Alonso va haver d'entrar a boxs per canviar el morro del seu Ferrari, i Hamilton, després de rodar molt lent durant unes quantes voltes, va haver de fer una visita als mecànics quan faltaven tres voltes per al final per canviar les gomes, desgastades i castigades. Els comissaris van investigar, un cop es va acabar la cursa, l'incident i van sancionar els dos pilots amb 20 segons a la classificació final: al primer per provocar l'accident, i al segon per fer més d'un canvi de direcció per defensar la seva posició (el nou reglament d'aquesta temporada només deixa fer-ne un).

Dues curses i campionat?

Des de l'any 1979, tots els pilots que s'han endut les dues primeres curses del campionat mundial de Fórmula 1 s'han proclamat campions a final de temporada. Mirant aquesta estadística, Sebastian Vettel, doncs, ja deu estar-se fregant les mans pensant en revalidar el títol que va aconseguir per primer cop l'any passat després d'imposar-se a Austràlia i a Malàisia.

Pel que s'ha vist en les dues primeres curses de l'any, cap dels pilots segueix el ritme de Vettel, però no es pot passar per alt la importància de Ferrari i de McLaren i la seva capacitat per desenvolupar el cotxe durant la temporada.