Publicitat
Publicitat

FÓRMULA 1

La FIA crida a declarar les escuderies Mercedes i Ferrari sobre el test amb Pirelli

El test objecte de polèmica va ser el que va realitzar Mercedes amb el cotxe actual després de la cursa de Montmeló, però l'equip Ferrari també ha estat convocat perquè va dur a terme un test amb el cotxe del 2011

La Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) ha cridat a les escuderies Ferrari i Mercedes perquè declarin en relació amb la investigació oberta pels tests de pneumàtics realitzats amb Pirelli.

El test objecte de polèmica va ser el que va realitzar Mercedes amb el seu cotxe actual després del GP d'Espanya a Montmeló, però l'equip Ferrari també ha estat convocat perquè també va dur a terme un test amb el cotxe del 2011.

La FIA ha anunciat aquest divendres a la nit en un comunicat que ha demanat a les dues escuderies que responguin a una enquesta disciplinària, després de les explicacions presentades per Pirelli –la marca proveïdora en exclusiva de pneumàtics per a la Fórmula 1– que ha declinat tota responsabilitat perquè assegura que no ha intervingut en la selecció dels cotxes.

Red Bull ha protestat davant els jutges durant el GP de Mònaco pels test de Mercedes després del GP d'Espanya, però també ho va fer Ferrari i l'assumpte va ser remès a la FIA. Els dos equips consideraven que l'escuderia alemanya havia aconseguit avantatge en aquest test perquè així ha pogut millorar el rendiment del seu cotxe actual amb els pneumàtics.

Mercedes va obtenir la victòria a Montecarlo gràcies a una gran cursa de Nico Rosberg, que va creuar la meta per davant de l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull), líder del campionat i defensor del títol.

Ara s'ha sabut que, dues setmanes abans que el test de Mercedes, Ferrari també havia participat en un altre, però amb el seu cotxe del 2011, el F150, i per la divisió de clients de la firma italiana, sense participació de l'equip de F-1.

El reglament, en el seu article 22.1, permet els tests en plena temporada sempre que siguin amb cotxes "substancialment diferents" dels que competeixen en el campionat de 2013, i fins ara els equips han considerat que un monoplaça de 2011 compleix aquest requisit.