Publicitat
Publicitat

LES CLAUS DEL PARTIT DEL PALAU

El DKV no va tenir temps de construir la seva defensa

Una victòria a més velocitat que de costum

L'endemà del derbi de futbol va arribar el de bàsquet. Segon contra quart mesuraven forces al Palau Blaugrana. Les estadístiques diuen el contrari, però el cert és que el partit tan sols va durar 20 minuts. La sensació va ser que l'equip local va mostrar-se molt superior, però quin percentatge de la victòria és responsabilitat de la feina del Regal Barça i quin té a veure amb el demèrit del DKV Joventut?

Als partits importants, un hi ha d'anar amb alguna sorpresa tàctica preparada per mirar de portar la iniciativa del joc. Xavi Pascual la va encertar posant Kosta Perovic al cinc inicial. Aquesta excepció, que tan sols havia utilitzat un parell de cops aquesta temporada, li va permetre condicionar el joc des del primer segon. Pepu Hernández va reaccionar buscant una vegada i una altra més velocitat de Will McDonald, però el de Nova Orleans no va estar encertat i aviat va situar Henk Norel a la pista. En sis minuts, Perovic va aportar sis punts, una recuperació, una falta forçada i més d'un enrenou a l'equip rival.

El DKV va agafar molts rebots ofensius a la primera part (11) i això va portar-lo a fer un pas en fals als darrers quarts. Va anar a buscar tots els rebots i es va oblidar del balanç defensiu. "Fer això contra el Regal Barça és un suïcidi, ja que en molts atacs vam carregar el rebot ofensiu amb fins a tres jugadors i ells van aconseguir fer contraatacs de quatre contra un", explica Pepu Hernández.

Atacs de quatre punts

Aquest Regal Barça, que té la baixa de Pete Mickeal i Joan Carles Navarro sortint d'una lesió, pateix en els atacs estàtics. Xavi Pascual ha intensificat els atacs ràpids del seu equip, buscant punts fàcils de contraatac. Ahir, el DKV Joventut es va convertir en un aliat imprevist ja que no sempre va seleccionar el tir amb criteri. El 32% d'efectivitat en llançaments de dos es va convertir en una arma de doble tall. "Per una banda, deixàvem d'anotar, i, per l'altra, facilitàvem el seu contraatac. Era com regalar quatre punts de cop, els dos que no sumàvem i els dos que regalàvem", recorda Pepu Hernández.

El tècnic del DKV també havia preparat la seva estratagema particular, però ni tan sols la va poder utilitzar amb continuïtat perquè la seva idea era anar-la intercalant per canviar el ritme dels atacs del Regal Barça. Era una defensa zonal, que s'adaptava en parell o senar segons la posició de la pilota. Amb tants contraatacs que hi va haver, va quedar deslluïda. Queda el dubte de saber com hauria funcionat en un partit jugat a un ritme més pausat, ja que ahir els tiradors de l'equip local no van estar gaire encertats, especialment al primer quart (0/5 en triples).

"Vam jugar un partit excel·lent defensivament, molt complet. Els vam forçar a perdre 21 pilotes i vam ser capaços d'imposar el ritme que ens interessava, amb moltes transicions ofensives", explica Xavi Pascual, entrenador del Regal Barça. El paper de Víctor Sada, que ahir va establir la seva millor marca anotadora (13 punts i 22 de valoració) des que juga com a local al Palau Blaugrana, i Roger Grimau va ser definitiu a l'hora de sortir en velocitat, una art en què també es va prodigar Ricky Rubio.

El Regal Barça va fer ahir més passades llargues que mai, que és el camí més ràpid per recórrer el màxim metres en el mínim de segons possible.

Quantitat d'efectius

La darrera dada té a veure amb el nombre de jugadors útils de cada equip. Xavi Pascual va fer rotacions amb 11 jugadors (fins i tot va regalar-li més de tres minuts a Iván García, el dotzè), mentre que Pepu Hernández no va introduir el seu novè jugador (David Jelinek) fins al minut 29 de partit, ja amb el marcador desequilibrat. El DKV Joventut va intentar competir amb el campió d'Europa amb tan sols vuit jugadors, amb tot el risc que això comporta. Seguir-li el ritme és difícil, però encara ho és més si als teus jugadors els pesen les cames.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT