Publicitat
Publicitat

Crònica música

Standstill demostren la seva grandesa amb 13 músics sobre l'escenari

Fidels a la seva voluntat de no repetir-se mai, Standstill van inaugurar el Festival de Guitarra de Barcelona amb una formació que encara no s'havia pogut veure en directe. Si Rooom , la versió audiovisual del concert, ja havia omplert tres vegades L'Auditori, ara tocava fer una cosa diferent, com interpretar el triple disc Adelante Bonaparte (2010) amb tretze músics sobre l'escenari.

Standstill, que són molt conscients dels seus orígens i de l'esforç que els ha costat arribar fins on són ara, van donar l'oportunitat de trepitjar el Palau de la Música als madrilenys Autumn Comets, un grup d' indie rock que va sorprendre per les bones cançons i per la riquesa instrumental però que va quedar inevitablement empetitit per la grandesa formal i conceptual dels catalans.

A les deu en punt sonava Todos en pie (una premonició del que passaria vint cançons més tard) i s'iniciava un recorregut musical que va funcionar com un tot sense fissures. Standstill i la Bonaparte Ensemble eren un bloc compacte que se sustentava en la contundència instrumental de Ricky Falkner, Ricky Lavado i Piti Elvira, bregats en mil batalles. Les cançons van créixer molt considerablement gràcies a la percussió extra, la marimba i els xilòfons (darrere dels quals hi havia Joan i Pau Vallvé), el quartet de corda Brossa, tuba, trompa i trompeta.

Sempre en primer pla però molt sobri, Enric Montefusco va saber dotar de significat cadascuna de les paraules que sortien de la seva gola. La seva mirada estranyada sobre el món que ens ha tocat viure és també la d'haver estat nen a la dècada dels 80, la de perdre la innocència en xocar contra la paret de la vida adulta i la de seguir creient en l'art i en la poesia com a úniques vies possibles per encaixar en el món. Gràcies a propostes com la seva, nosaltres també podem seguir creient en la música com una cosa molt més profunda que un simple passatemps.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT