Balears 22/11/2013

La campanya publicitària de promoció del TIL ha costat 43.346 euros al Govern

L'anunci s'ha emès 110 pics a IB3 Televisió i 163 vegades a IB3 Ràdio

Enric Borràs
1 min

PalmaLa campanya publicitària de promoció del decret del Tractament Integrat de Llengües (TIL) ha costat 43.346 euros al Govern, tot i que no ha pagat l'emissió dels anuncis a la radiotelevisió pública. L'espot de vint segons en defensa del TIL es va emetre 110 pics a IB3 Televisió i 163 vegades a IB3 Ràdio entre el 9 i el 30 de setembre.

La propaganda institucional sobre el TIL també s'ha difós en els mitjans de "ràdio, televisió, premsa i mitjans online de major difusió de les Illes Balears", segons que ha respost, per escrit, la consellera d'Educació, Joana Maria Camps, a una bateria de preguntes parlamentàries fetes pel diputat socialista Cosme Bonet. A IB3 l'emissió de l'anunci no els ha comportat ingressos perquè el Govern és exempt de pagar la publicitat institucional.

Bonet també va demanar quins havien estat els criteris per escollir els participants al debat a IB3 Televisió sobre el TIL, a causa de les queixes de la Federació de Pares d'Alumnes (FAPA) perquè no s'hi va convidar cap representant dels pares. Segons el director general d'IB3, José Manuel Ruíz, els criteris per escollir els participants varen ser "periodístics", tot i que no els ha concretat. Tot i que FAPA no va poder participar al debat, davant la pregunta del diputat socialista sobre perquè se'ls havia exclòs, Ruiz ha respost: "no hi ha hagut exclusió de cap col·lectiu".

stats