CARRETERES
Part Forana 28/02/2015

L’Associació de comerciants d’Inca, ara a favor de la variant nord

Consideren que una bona campanya comercial evitarà l’aïllament

Margalida Bonnín
2 min
La nova carretera, de 6,5 quilòmetres de llargària, passarà per la zona de Mandrava.

IncaL’Associació de comerciants d’Inca, a través del seu president, Pep Nicolau, es va mostrar ahir favorable al projecte de la variant nord promogut pel Consell de Mallorca. Aquest canvi de criteri respecte de fa uns mesos es deu al fet que el projecte ha estat més ben explicat, segons Nicolau: “No és tan ampla com ens pensàvem”, indicà. Cal recordar que els comerciants varen presentar al·legacions al projecte perquè el trobaven “desmesurat” i temien que aïllàs la ciutat i que n’afectàs negativament el teixit comercial.

Aquest suposat aïllament s’evitarà gràcies a “una bona campanya d’informació i senyalització” que guiï els vehicles cap a dins el centre urbà, va dir el comerciant. “Ens agradaria que es fessin les coses ben fetes i que es dugués a terme una campanya i es relacionàs el comerç amb la gastronomia, per exemple”, explicà. Nicolau opina que la variant serà similar a la ronda de circumval·lació de sa Pobla o del Port de Pollença.

Els comerciants mostraren el seu posicionament ahir, després que transcendís que l’Ajuntament havia donat el vistiplau al projecte amb un informe favorable. “Al principi passàvem pena que Inca no es convertís en una rotonda o que quedàs com una ciutat dormitori”, indicà Nicolau. També es mostrà resignat: “Tanmateix, el Consell farà el projecte que vulgui”.

GOB i plataforma, en contra

Per la seva banda, la plataforma contra la variant nord, que ahir encara no estava assabentada de les actuacions de l’Ajuntament, apuntà que lluitarà “fins al final” contra la nova carretera.

Així mateix, l’agrupació ecologista GOB va emetre una nota de rebuig a l’actuació del Consistori. Segons indica, la variant nord no correspon a la concepció d’una ronda urbana, sinó que “és una nova carretera que travessa sòl, majoritàriament rústic, amb els impactes greus que això comporta”. Sobretot, es referí al consum de territori, però també a l’impacte paisatgístic i patrimonial.

El projecte inicial de la variant nord està en procés de resolució d’al·legacions. En un principi, l’Ajuntament en va discrepar i va sol·licitar al Consell que reelaboràs el projecte per disminuir-ne l’impacte.

La nova carretera ha d’unir les entrades des d’Alcúdia i des de Palma. Inclourà set rotondes que connectaran la via amb les carreteres de Selva i de Lloseta i amb la zona del col·legi Duran i Saurina, entre d’altres. Farà 6,5 quilòmetres de llarg i 23 metres d’amplària.

stats