Alimentació

Els secrets de l'empresa que va començar a guanyar diners en només quatre mesos

La barcelonina B3TTER Foods ofereix granoles, cereals i cremes de xocolata amb ingredients 100% naturals

3 min
Barreta WEB

BarcelonaAlex Boisset i Adrià Cruz, dos joves en la vintena, es van conèixer fa cinc anys en una festa en la qual tots dos bevien aigua, explica el mateix Cruz. Durant la conversa va sortir el tema del menjar, concretament com els agradaria trobar alternatives saludables a molts dels aliments que consumien diàriament i que, sobretot, fossin bones. La resposta inicial que es van donar a si mateixos va ser que era impossible, perquè "o no n'hi havia" o no hi havia forat al mercat perquè les grans empreses hi apostessin, però ja en aquella festa van trobar-hi una solució: "Vam pensar que tant de bo ho fes algú i vam dir «doncs ho fem nosaltres»", diu Cruz.

Així va néixer B3TTER Foods, una start-up amb seu a Barcelona fundada pels dos joves amb l'objectiu d'oferir menjar saludable, de qualitat i bon gust. "Volíem ingredients 100% naturals, però amb sabor", diu el seu cofundador.

La indústria de l'alimentació no és fàcil. Es tracta d'un sector amb molta competència –tant entre els fabricants com al comerç minorista– i grans multinacionals amb molt de pes. Cruz i Boisset, a més, partien de zero, ja que cap dels dos tenia una formació empresarial clara: un havia estudiat educació infantil i l'altre màrqueting i publicitat. "Lluitar contra multinacionals és difícil", diu Cruz, perquè fan passar "el marge sobre la qualitat".

Per fer front a les barreres del mercat, B3TTER va apostar des del principi per crear una imatge de marca a internet que els diferenciés de les grans multinacionals del sector, com ara Nestlé, Danone o les marques del gegant nord-americà Unilever. L'objectiu és "connectar amb gent jove", explica Cruz. "Ha d'entrar pels ulls", afirma, ja que l'objectiu és "canviar la tendència" de consum dels potencials compradors. Per això ha de ser percebuda com una marca "guai", per ser més atractiva davant dels competidors, però també per convèncer nous consumidors que d'entrada no busquen productes naturals.

En aquest aspecte, la formació personal sí que els va ajudar: Boisset és influencer i això els va fer més fàcil, una vegada l'empresa ja estava en funcionament, poder posicionar ràpidament la marca a les xarxes. "Vam ser disruptors i vam fer que la marca s'aixequés molt de pressa", assenyala Cruz. El disseny dels paquets és cridaner i a les xarxes envien un missatge de gent jove oferint menjar sa a altra gent jove, fins i tot amb un pòdcast o amb receptes, sovint sense utilitzar cap dels seus productes.

De moment, B3TTER ha tret al mercat tres tipus de barres de cereals, una granola i una crema de xocolata amb ingredients naturals. Però quan els van crear es van trobar amb l'escull que tampoc tenien coneixements de nutrició. Tot i això, van anar traient productes amb un equip de quatre persones (ara són nou). "Vam trigar dos anys a desenvolupar el producte", diu Cruz.

El següent pas va ser justament trobar una planta que estigués ubicada en un indret relativament proper, en part per una qüestió pràctica, però també per reduir tant els costos com l'impacte ambiental. "A les fàbriques on anàvem ens deien que era impossible, que la gent ja està acostumada" als productes que fabriquen les grans marques, explica Cruz. Finalment "vam trobar una fàbrica i hi vam portar tota la nostra R+D", recorda. Una vegada perfeccionats els productes, van sortir al mercat el novembre del 2020.

Les primeres vendes van ser per internet, però sent una empresa petita tenien la logística molt limitada. Però la situació va canviar quan van aconseguir tancar un contracte amb els supermercats Ametller Origen, que va provocar un "efecte cadena" que els va portar nous clients, com Eroski, la cadena de gimnasos Metropolitan i hotels, com el W i l'Arts de Barcelona. La potència d'aquestes empreses va fer que el canal online perdés pes. Actualment, B3TTER ven aproximadament un 20% dels productes pel canal online.

Cruz considera que l'empresa va ser un èxit gairebé des de la seva creació. L'empresa va ser rendible "des del quart mes" i espera tancar el 2023 amb unes vendes al voltant dels 600.000 euros. Però malgrat la bona marxa, no tenen plans per expandir-se de manera agressiva: "Volem un creixement controlat, la qualitat no pot baixar", comenta l'emprenedor, que veu necessari mantenir el "segell de qualitat" dels productes, un fet que es complica si es creix de manera desmesurada. Per això també descarten fer cap salt a l'estranger: "Primer volem consolidar Espanya i després sortir", explica.

"No tenim inversions exteriors", recorda Cruz. L'empresa es va fundar amb un capital de 50.000 euros, posats a parts iguals pels dos fundadors, i ha anat finançant el seu creixement de manera orgànica i amb "productes bancaris". "No volem vendre. Hem tingut ofertes, però hem dit que no", afegeix, ja que per a ells "fer diners és una conseqüència indirecta" de la feina. Els consumidors de B3TTER "saben els valors que hi ha darrere", diu l'emprenedor: "Oferim proximitat, com comprar-li a un amic", apunta.

stats