Microcotxes
Suplements 30/01/2024

Així és el Microlino, el mític Isetta adaptat als temps moderns

Es tracta de la reinterpretació moderna del popular microcotxe dels anys 50, que arriba en format elèctric amb 175 km d'autonomia

4 min
Així és el Microlino, el mític Isetta adaptat als temps moderns

Si comparem la mida dels vehicles actuals amb els que oferien les marques ara fa uns anys evidentment les diferències son més que notables, però la comparativa amb els cotxes dels anys 50 és simplement espectacular. Sí, en aquell moment es van fer famosos cotxes llargs com el Citroën DS, però en aquella els que més de moda es van posar van ser els microcotxes. Tal com el seu nom indica, el mercat es va inundar d'una sèrie de vehicles molt petits que amb prou feines oferien espai per a dues persones al seu interior i que servien principalment per moure's per les ciutats.

És per aquest motiu que encara avui en dia son mítics models com els Peel P50, el Biscuter o l'Isetta. I el vehicle del qual avui en parlem recupera l'esperit d'aquest darrer, però adaptat als temps moderns. Tot i que la majoria de la gent digui sempre "BMW" abans de dir Isetta, el cert és que aquest petit vehicle va ser fabricat inicialment per l'empresa italiana ISO i posteriorment comercialitzat per altres marques sota llicència, sent la més famosa la de BMW. Doncs bé, més de 70 anys després d'aquest moment l'empresa Micro Mobility Systems ha presentat un model, anoemenat Microlino, que recupera l'ADN del mític Isetta.

Tots els Microlino incorporen de sèrie el sostre solar

Un vehicle petit per fora però no tant per dins

El principal tret característic del mític Isetta era que l'única porta d'accés a l'habitacle es trobava a la part frontal, de manera que no era possible accedir pels laterals sinó que calia entrar-hi de cara cap als seients i desplaçant tant la consola central com el volant. Doncs bé, com que la reinterpretació moderna que ha fet aquesta empresa de micromobilitat ha estat completament fidel al model original, l'accés a l'habitacle continua realitzant-se a través d'una porta frontal. Això sí, en aquest cas s'ha adaptat als temps moderns i disposa d'un botó per obrir-se i tancar-se automàticament.

Pel que fa a la resta del vehicle no es pot comentar gaire cosa més, senzillament perquè és tan petit que no hi ha gairebé metres per encabir-hi elements de disseny. I és que amb una longitud de tan sols 2,51 metres i una amplada d'1,47, estem davant d'un cotxe que gairebé es pot estacionar a una plaça de motocicletes. De fet, la pròpia marca assegura que a l'hora de dissenyar-lo es va plantejar per poder-se aparcar en bateria i sortir per davant donant directament a la vorera de qualsevol carrer.

L'accés a l'interior de l'habitacle es fa a través de la porta davantera

Més enllà d'això el que és comú a qualsevol Microlino és el disseny arrodonit, l'eix davanter més ample que el posterior i les òptiques situades als laterals. A més, tant a la part davantera com a la posterior hi trobem una signatura lumínica horitzontal que travessa tot el vehicle. Tota la gamma disposa de sostre solar i mentre que la versió d'accés (Dolce) està disponible en sis colors diferents, la més equipada (Competizione) es pot pintar amb quatre colors mat.

Al seu interior l'espai està molt ben aprofitat, oferint capacitat més que suficient per a dos passatgers i un maleter de 230 litres. I com és evident tot plegat s'ha adaptat als temps moderns, de manera que la instrumentació és digital i també disposem d'una petita pantalla ubicada a la consola central.

La instrumentació és digital i també disposem d'una petita pantalla a la consola central

Elèctric i purament urbà, amb 175 km d'autonomia

El motor de la versió del Microlino que arriba al nostre país és sempre el mateix, independentment de la versió escollida. Es tracta d'un petit propulsor elèctric de 12,5 kW (17 CV) i 89 Nm de parell que rep l'energia d'una bateria d'ions de liti de 10,5 kWh. Malgrat el motor sigui poc potent el seu pes, que supera per poc els 500 kg, li permet accelerar de 0 a 50 km/h en tan sols 5 segons i assolir una velocitat màxima de 90 km/h.

Aquesta darrera dada és la que permet al Microlino sortir de la ciutat esporàdicament i aventurar-se per alguna carretera secundària, moment en el qual podrem gaudir de la seva posada a punt esportiva i dinàmica gràcies a una estructura amb panells d'alumini i a la suspensió independent. En qualsevol cas és a la ciutat on aquest petit vehicle es mostra més còmode, anunciant una autonomia de 175 km i realitzant una recàrrega completa en unes tres hores.

Tot i les mides exteriors, el maleter del Microlino és de 230 litres

Finalment, cal destacar que el preu del Microlino no és precisament baix: està disponible des de 22.290 euros per al model d'accés i per 23.560 per al més equipat. Amb tot, la marca també ofereix un servei de subscripció mensual d'ús amb quilometratge il·limitat. Sens dubte, un caprici que ens obligarà a gratar-nos la butxaca si volem gaudir de la reinterpretació moderna del mític Isetta.

stats