Esports
Suplements 03/04/2021

L’aplicació de les ‘patxangues’ entre desconeguts

Un alemany instal·lat a Barcelona crea CeleBreak, una plataforma per organitzar partits de futbol que acumula més de 20.000 descàrregues

Andrés Gabarre
3 min
L’aplicació de les ‘patxangues’ entre desconeguts

Quan el grup mallorquí Antònia Font cantava que “sa vida és només patxanga integral” oblidava un petit incís: hi ha dies en què trobar prou jugadors que es comprometin al partit de col·legues setmanal pot convertir-se en una tasca titànica. Ara, però, existeix una solució digital per compensar el ghosting als grups de WhatsApp quan es tracta de formar equip. CeleBreak és una comunitat de futbolistes amateurs per trobar companys de pilota que s’organitzen diàriament a través de l’apli.

La plataforma -fundada per Daniel Foth, un alemany de 31 anys apassionat del futbol des de petit- va néixer arran d’un màster a Barcelona. El seu creador es va instal·lar a la capital catalana per estudiar l’MBA d’Esade. El 2015 va posar en pràctica una idea: jugar a futbol sense compromís i amb l’objectiu de conèixer gent. “En aquella època jo acabava d’arribar, no coneixia ningú a la ciutat i tampoc volia jugar en un club federat, perquè no tenia temps”, explica Foth. Per això va decidir organitzar un torneig de futbol internacional durant tot un cap de setmana, el Futbol Fest.

“Un cop acabàvem els partits, sortíem de festa”, recorda el fundador de CeleBreak. L’aplicació es ven com l’excusa perfecta per competir en un ambient despreocupat, però també actua com a eina per socialitzar. L’apli mostra una selecció de partits en diferents pistes de Barcelona i amb horaris cada dia de la setmana. A diferència d’altres plataformes semblants, com la italiana Fubles, CeleBreak té un component molt menys competitiu. “Tothom està convidat a jugar, des del que mai ha tocat bola, fins als que fa dos dies competien en un club federat”, assegura Foth.

Amb més de 20.000 descàrregues entre els sistemes operatius Android i iOS, l’apli ja compta amb una base de seguidors fidels que creix en xifres. “Al principi no hi havia cap pla de negoci, només volia trobar una solució per a aquesta necessitat, però teníem un grup de WhatsApp amb més de 240 persones que comportava una demanda massa alta i una organització àrdua”, admet l’emprenedor. Un dels primers obstacles era que alguns jugadors no pagaven a l’acabar el partit i d’altres que directament no es presentaven.

El funcionament de CeleBreak és senzill. Els responsables de cada ciutat es comuniquen amb els gestors dels camps i reserven les pistes cada setmana. Per als clients, l’únic procés que han de seguir és accedir a l’apli, escollir el partit i abonar una quota de 6 euros per partit. “Al principi va costar molt arrencar, fins a 15 poliesportius ens van rebutjar el primer cop, fins que el camp Turó de la Peira va accedir”, diu Foth. Tot i no haver-hi una inversió gaire elevada al darrere, l’empresa es finança amb la comissió que es genera entre la plataforma i l’entitat a la qual es reserva el camp. D’aquesta manera es cobreixen els costos fixos de manteniment de la web, l’aplicació i els treballadors.

La start-up compta amb un equip de nou persones i organitza partits a sis ciutats del món: Munic, Los Angeles, Berlín, Frankfurt, Hamburg i Barcelona. La capital catalana és la que genera més activitat i ingressos. “Cada ciutat té el seu propi responsable que s’encarrega del procés de gestionar les reserves i vetlla perquè els clients tinguin una bona experiència. Cada partit té una persona que controla que es jugui amb normalitat, a més d’actuar a vegades com a mediador i àrbitre”, indica Foth.

El problema principal és equilibrar els equips i, per aquest motiu, una de les pròximes actualitzacions introduirà diferents nivells de partits: “Com a l’esquí hi ha pistes verdes, blaves o negres. Nosaltres volem fer-ho amb el futbol”. A més, CeleBreak ofereix el seu servei amb partits mixtos i hi ha prop de sis partits setmanals de futbol femení.

La companyia fundada a Barcelona per Foth té plans per expandir-se i exportar els seus partits a les grans capitals europees. De moment, però, els seus objectius més immediats són arribar als camps de Màlaga i Madrid. Actualment la facturació mensual de CeleBreak frega els 50.000 euros i l’empresa espera assolir finalment la rendibilitat a base d’organitzar cada cop més patxangues.

stats