Societat 27/02/2018

Transport i telefonia lideren les queixes de consum a Palma

Les fallides de les companyies aèries Air Berlin i Niki han provocat moltes de les denúncies dels consumidors

Aina Solano
2 min
Cort va derivar 441 denúncies de consum a altres organismes el 2017.

PalmaL'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Cort (OMIC) va ressoldre el 2017 un total de 1.049 d'entre 1.759 expedients oberts de les 11.120 consultes que va rebre per part de ciutadans de la capital balear. D'aquests expedients, alguns varen ser arxivats per acord o conformitat entre les parts.

De les més d'11.000 consultes rebudes, un 58% es varen fer via telefònica, mentre que l'altra meitat foren presencials. Així mateix, se'n varen registrar 376 via telemàtica.

Les queixes sobre transport i telefonia, tant fixa com mòbil, continuen liderant la xifra de denúncies rebudes pel servei de l'Ajuntament de Palma, tal com ha confirmat la regidora de Salut i Consum de Cort, Antònia Martín, qui ha apuntat que “les fallides de les companyies aèries Air Berlin i Niki han estat causants d'un gran nombre de queixes”.

De les 11.120 denúncies rebudes l'any passat pel servei, 441 varen haver de ser derivades a altres organismes, com la Direcció General de Consum.

Martín ha recordat els avantatges que ofereix l'Oficina de poder registrar les queixes en línia a través de la pàgina web de l'OMIC https://omic.palma.cat/portal/PALMA/omic/contenedor1.jsp?seccion=s_floc_d4_v1.jsp&codbusqueda=1034&language=es&codResi=1&codMenu=1219&layout=contenedor1.jsp

Per la seva banda, la directora general de Fires, Mercats i Ciutadania de Cort, Griselda Sesé, ha parlat del nou projecte dedicat a informar els joves a partir de 16 anys sobre els seus drets com a consumidors. Són “un 'target' específic que ha de saber defensar els seus drets com abans millor”, ha assenyalat. A més, ha subratllat la importància de mostrar als consumidors joves “on són els límits, on poden arribar i què suposaria un abús més enllà d'aquests”. S'ha referit, Sesé, al curs dissenyat pel seu departament dirigit a explicar als usuaris els drets i garanties que tenen a l'hora de realitzar compres per internet i donar-los a conèixer els organismes als quals es poden dirigir per realitzar queixes sobre consum.

stats