Contingut patrocinat
Societat 09/10/2023

Un projector làser de 52.000 lúmens: la tecnologia que no havies vist abans i que Telefónica ha portat a l'America's Cup Experience

La companyia és la principal proveïdora tecnològica del nou centre de divulgació oficial de la Copa Amèrica que ha obert a Barcelona

3 min
Un dels espais de l'America's Cup Experience que Telefónica proveeix de tecnologia

Una pantalla de 611 metres quadrats, un projector làser 4K d'última generació -amb una lluminositat de 52.000 lúmens- i un innovador sistema de so envoltant. Són tan sols tres dels elements que es poden trobar dins l'America's Cup Experience de Barcelona, el nou centre de divulgació oficial de la Copa Amèrica. Telefónica és en el principal proveïdor tecnològic de l'espai que la principal competició mundial de vela obrirà fins al maig del 2025 a la capital catalana.

L'objectiu és clar: acostar la ciutadania a aquest esport a través d'un espai equipat amb un sistema audiovisual amb la pantalla més gran d'Espanya i la segona d'Europa; experiències immersives; connectivitat; control d'aforament i fluxos de persones; seguretat i serveis antiincendis. 

"Una vegada més, Telefónica demostra les seves capacitats liderant un projecte tecnològic d'envergadura, en què han participat diverses àrees de la companyia -com les divisions d'enginyeria de connectivitat, de sistemes, d'audiovisuals i de seguretat- i coordinant-se en un temps rècord", destaca Chema Casas, director general de Telefónica a Catalunya. 

Un centre amb tecnologia punta

Des de gairebé qualsevol lloc del Port Vell de Barcelona es poden veure els distintius gràfics de l'America's Cup Experience de Barcelona. Des de fa unes setmanes, omplen la façana de l'antic cinema Imax, que s'ha reformat per oferir als visitants la possibilitat d'emprendre un viatge immersiu per conèixer la història de l'esdeveniment esportiu. 

A l'entrada, s'hi alça una rèplica del trofeu de la Copa Amèrica i una pantalla gegant que dona la benvinguda a tothom qui hi entra, amb un comptador que indica els dies que falten perquè comenci la competició. És l'avantsala de la Free experience, l'àrea oberta al públic i gratuïta que permet fer una primera aproximació a la competició. En el disseny de l'espai, Telefónica hi ha instal·lat pantalles interactives de 75 polzades en forma de tòtems explicatius que donen informació sobre la Copa Amèrica i la vinculació de Barcelona amb la mar d'una manera didàctica.

A l'àrea de benvinguda del recinte, també s'hi pot veure una pantalla led de grans dimensions exterior -de 5 x 8 metres- dotada amb una forta lluminositat per garantir una visualització òptima. A més, té capacitat per transmetre les regates en directe. 

El centre de visitants America's Cup Experience

Pantalles gegants

La joia tecnològica de la corona és la pantalla on es projecta en format cinematogràfic la pel·lícula oficial de la competició: l'America's Cup One Hell of a Battle. Amb 611 metres quadrats, es tracta de la pantalla més gran d'Espanya i la segona d'Europa. Les imatges s'hi reprodueixen gràcies a un projector làser amb format 4K d'última generació de 4.096 x 2.160 píxels, una lluminositat de 52.000 lúmens i un dels sistemes de so envoltant més innovadors.

A banda d'aquesta pantalla, l'espai tecnològic també acolleix una experiència immersiva dotada amb sis projectors de gran potència, amb una lluminositat de 12.000 lúmens i que dibuixen les imatges damunt d'una pantalla de 128 metres quadrats. "Aquest espai es basa en el moviment, la interacció, la llum i la tecnologia, per aconseguir transmetre les emocions de la competició i que estiguin a l'abast dels visitants de l'espai", explica la proveïdora tecnològica. De fet, la sala també compta amb efectes de vent per a una immersió plena.

En un altre espai, Telefónica hi ha instal·lat una galeria multimèdia formada per 100 pantalles de diferents formats i sincronitzades amb tecnologia audiovisual capdavantera. "Aquesta galeria embolcalla el visitant i li explica com ha evolucionat la competició al llarg de la història", concreta l'operadora de telecomunicacions. Les pantalles, situades tant a la paret com al sostre, generen una sensació d'ona digital sobre els assistents. 

A més, el centre compta amb pantalles de retroprojecció i dos simuladors dissenyats específicament per a l’America’s Cup Experience, que recreen les sensacions que només poden viure els tripulants. Per aconseguir-ho, s'han fabricat dos simuladors immersius, un programari inèdit amb un sistema robotitzat de moviment, ulleres de realitat virtual i un sistema de vent.

Una experiència confortable

Amb l'objectiu de regular els fluxos de persones per a garantir la comoditat dels visitants, Telefónica també ha instal·lat sensors d'imatge no intrusius distribuïts per tot l'espai. A través d'un sistema d'intel·ligència artificial (IA), la companyia pot analitzar l'aforament de totes les zones en temps real.

D'altra banda, l'operadora de telecomunicacions ha instal·lat la xarxa d'àrea local LAN i tota la xarxa Wi-Fi del centre. De la mateixa manera, s'ha encarregat e dotar l'espai amb serveis de seguretat de la xarxa, de seguretat perimetral de l'espai i d'un nou sistema antiincendis per aspiració.

A banda d'aquesta pantalla, l'espai tecnològic també acollirà una experiència immersiva dotada amb sis projectors de gran potència
stats