Succés
Societat 15/08/2022

L'odissea de tornar a casa després d'un accident amb un cotxe de lloguer a Mallorca

Una parella catalana ha estat ingressada 15 dies a l'hospital i l'asseguradora no els facilita el retorn

3 min
Ambulància del 061

PalmaUn accident de trànsit i l'asseguradora del cotxe de lloguer que havien contractat han convertit les vacances d'una parella de catalans a Mallorca en un autèntic malson. El 26 de juliol arribaren a l'illa per passar-hi quatre dies, però el segon dia patiren un accident de trànsit que els deixà a tots dos en estat greu i començà la seva odissea mèdica, mental i personal. L'asseguradora no els facilita el trasllat medicalitzat a Catalunya i els diu que, si volen tornar a casa, ho han de fer com un viatger qualsevol i pagar-se ells els nous bitllets d'avió, però les condicions mèdiques no els permeten traslladar-se ells sols i ja fa més de 15 dies que estan atrapats a Mallorca sense poder tornar a casa.

El succés es va produir el 27 de juliol quan els dos joves es dirigien a Portocristo des de sa Pobla i un cotxe va envair el seu carril i varen xocar frontalment. Tots els implicats en la col·lisió varen resultar ferits greus i la parella de catalans va haver de ser evacuada del seu vehicle amb urgència quan aquest va començar a incendiar-se. L'home va ser traslladat a Son Espases, on va ser operat només arribar, i fins ara ha passat ja per diverses operacions. La dona –que va patir lesions més lleus dins de la gravetat– va ser traslladada inicialment a l'Hospital de Llevant, però després la varen dur a la Policlínica Miramar, on la varen operar i està encara ingressada. Tots dos han passat per l'UCI.

Un cop la seva situació sanitària es va estabilitzar i tingueren l'autorització dels metges, sol·licitaren a l'asseguradora contractada per l'empresa de cotxes de lloguer, OK Mobility, ser traslladats a Catalunya per fer-hi la rehabilitació, ja que a Mallorca no disposen dels serveis necessaris, segons relata a l'ARA Balears l'afectada, Gina Driéguez, que ha denunciat la situació a les xarxes socials. La resposta va ser rotunda: "Només està efectivament cobert el primer servei d'urgència fins a l'hospital. No obstant això, el trasllat sanitari a la teva comunitat és una gestió a fer amb la teva pròpia asseguradora".

Reclams sense resposta

Davant aquesta situació, la parella va reclamar que havien contractat l'assegurança completa i que ells sols no podien viatjar, que necessitaven assistència mèdica i ajuda per traslladar-se, però la resposta va ser la mateixa i l'asseguradora es va desentendre de les seves peticions d'ajuda. "Nosaltres sols no podem tornar a casa, ni amb l'ajuda d'un familiar, les nostres lesions no ens permeten moure'ns, necessitam ajuda i la companyia ens ignora", denuncia Driéguez.

La parella va continuar intentant arreglar el cas amb OK Mobility, però les reclamacions s'han convertit en una odissea d'esperes telefòniques, redireccions de cridades, personal no autoritzat per gestionar les seves reclamacions i "telefonades que es penjaven misteriosament" quan volien fer la reclamació. "És molt frustrant: a més de no estar bé mèdicament, has de barallar-te una vegada i una altra sense que mai et donin cap resposta", lamenta la dona, que està en tractament psiquiàtric per estrès posttraumàtic.

A més a més, la Llei de protecció de dades impedeix que la parella, que no són casats ni són parella de fet, pugui tenir informació de l'altre ni estar al mateix hospital per tal de passar junts aquests moments tan complicats. "No poder saber res de l'altre ens mata per dins; si no ets casat, pareix que no tens dret a res", apunta.

La passa següent per intentar desbloquejar la situació va ser contactar amb l'asseguradora del cotxe que va provocar el sinistre (Allianz). Aquesta els va garantir que ells es farien càrrec del cost econòmic del viatge, però un cop l'atestat policial i les investigacions de les assegurances demostrassin que el seu client era oficialment el culpable de l'accident.

Com a darrera opció, la parella intentà aconseguir la col·laboració de la Seguretat Social per fer el trasllat sanitari, però, segons afirma Driéguez, la Seguretat Social va informar-los que no hi podia fer res, ja que es tracta d'un accident de trànsit i tot el que està relacionat amb aquests sinistres és responsabilitat única de les asseguradores. "Ara mateix estam en els llimbs: uns no volen ajudar-nos (OK Mobility), els altres s'ofereixen a pagar, però quan el cas estigui resolt i sense cap ajuda mèdica (Allianz), i els altres (Seguretat Social) no poden fer-hi res", explica la dona.

"La incertesa, sensació d'abandonament, frustració i la pena són el meu dia a dia des d'aquell 27 de juliol", explica la víctima, que per ara no ha aconseguit una solució. "Sento que m'han abandonat, jo venia a gaudir i tot s'ha convertit en un malson, només vull tornar a casa, estar amb la meva parella i sortir d'això tots dos junts", conclou.

stats