Pere Taberner: "L’objectiu és tenir monitorat Manacor d'aquí a dos anys per augmentar-ne la seguretat"

Cap de la Policia Local de Manacor

Pere Taberner, el nou cap de la Policia Local de Manacor.
Sebastià Vanrell
29/10/2025
4 min

ManacorFa 33 anys que Pere Taberner (Petra, 1972) és Policia Local. La seva primera destinació fou Capdepera, on va prestar servei fins a l’any 2000. Després d’una estada breu de dos anys a la Policia Local de Manacor, va passar a ser subinspector a Santa Margalida fins a la pandèmia, quan, novament, va passar un altre cop a formar part del cos municipal manacorí. Des de fa unes setmanes n'és el nou inspector en cap.

Nou cap de la Policia Local de Manacor. Us ho esperàveu?

— La vida són circumstàncies. No hi som per ganes de comandera. Fins ara havia estat el responsable de trànsit i, de fet, m’agradava molt la feina. Però el cap que hi havia [Manel Prieto] va renunciar al càrrec i l’Ajuntament va obrir un procediment. Es va demanar, a escala interna, si entre els caps a escala executiva algú en volia prendre el relleu. Jo m'hi veia amb coratge i il·lusió i vaig dir que sí. Crec que em dec al municipi i als companys, que hi van estar d’acord; la qual cosa és la que més m’omple d’orgull.

És una professió vocacional?

— Diguem que la vocació em va venir. Feia el servei militar quan vaig omplir la instància. Un amic s’hi volia presentar i em va fer goles. Després la feina m’ha anat enganxant.

La feina policial al Manacor actual no té gaire a veure a la de fa 25 o 30 anys. El municipi s’ha complicat socialment parlant?

— El problema és l’augment poblacional i la mescla de cultures. Tampoc vull criticar cap col·lectiu, però hi ha distintes maneres d’afrontar la vida, i s’ha de saber manejar. De totes maneres hem avançat molt en aquest sentit; record que quan vaig entrar a la Policia de Capdepera, hi havia veïns que veien una persona racialitzada i ja cridaven directament la Policia. El que sí que és cert també és que tenim problemes d’incivisme en general.

Com es pot intentar corregir?

— Potenciant la proximitat, tenint més presència a punts estratègics, a places, mirar de potenciar els vespres… De moment, abans que acabi l’any es col·locaran les quatre primeres càmeres de seguretat: a la plaça de Ramon Llull de Manacor, a la plaça de les Verdures, al passeig de la Sirena de Portocristo i a la zona d’aparcaments de Cala Varques, on s’hi han denunciat casos de robatoris. Dins el 2026 en posarem més, totes les que puguem. L’objectiu és que d'aquí a dos anys puguem tenir monitorat el nucli per augmentar la seguretat ciutadana.

Pere Taberner.

Els problemes circulatoris tampoc són ja una qüestió puntual a la ciutat.

— Hi ha rondes on la circulació ja es fa complicada. Al passeig del Ferrocarril hi passen 13.780 vehicles de mitjana al dia en un sol sentit; és a dir, que s’ha de multiplicar per dos. Mentrestant, per la ronda de Felanitx n’hi passen uns 9.700 diaris, també comptant un sol sentit de circulació. No pens que sigui culpa de l’Ajuntament. Els carrers són els mateixos, però, en canvi, els cotxes per família han pujat d’una manera exponencial. Durant els darrers anys hem fet el possible per augmentar les places d’aparcament. A la via de Portugal les hem doblades fins a tenir-ne 170. A alguns carrers laterals n’hem començat a pintar en espiga, perquè així n'hi caben més.

Quants d’accidents diaris es comptabilitzen en un dia dins la zona urbana?

— A Manacor s’hi produeixen uns cinc accidents al dia de mitjana. El 2024 se’n comptaren uns 1.200 i enguany ja en duim prop de 900. Hi ha molts de valors que estam perdent, també pel que fa a la conducció. Per això, entre altres coses, cal tornar a posar en marxa un parc mòbil per a l’educació viària tal com teníem fa uns anys.

On són els principals punts negres?

— Els problemes hi són i es noten sobretot als espais on hi ha aturades d’autocars, a l’estació o al molí d'en Polit, on al final s’hi hauran d’acabar instal·lant semàfors amb polsador. L’altre punt negre que corregirem aviat serà el del tram final de les avingudes, on ja no es permetrà girar a l’esquerra cap al Serralt i la ronda del Port, sinó que s’haurà de girar cap a la dreta. O bé abans girar també a la dreta pel carrer de Joan Miró cap a la rotonda. Els accessos a l’IES Manacor també es tancaran a la ronda de Felanitx.

Quina és la plantilla actual d’agents? Basten?

— Actualment, la plantilla està conformada per 98 agents, amb 11 interins. Són pocs. Però és que amb la llei actual només ens deixen cobrir les jubilacions. Per això, si anam creant departaments nous els podrem anar dotant amb més gent, fins a poder apropar-nos als 150 agents, que ja seria una xifra més adequada al volum de treball que demana un municipi com Manacor.

Amb quin percentatge femení?

— Una dotzena de policies de la plantilla són dones.

La comissaria segueix on era quasi 40 anys després…

— És un tema que duc entravessat. Estam aquí d'ençà que els bombers se n'anaren del parc, als 80. La Policia creix i necessitam un quarter nou. És cert que recentment hi ha hagut una reforma en què es varen gastar 600.000 euros que s’han de justificar. Però ja era petit i ho continua essent. Una de les meves lluites serà aconseguir una comissaria nova.

De quants de vehicles policials disposau?

— 30 vehicles entre cotxes i motos, i n’esperam tres més.

Com és la relació amb els altres cossos de seguretat que actuen a Manacor?

— No hi ha cap problema, al contrari. Tothom ha de saber i sap estar al seu lloc. Tenim reunions periòdiques tant amb la Policia Nacional com amb la Guàrdia Civil.

Les multes de les càmeres ZPR arriben als infractors?

— Les càmeres de la ZPR (Zona de Prioritat per a Residents) funcionen perfectament i les multes arriben i es paguen. És evident que la gent cada cop en fa més cas.

stats