Societat 28/09/2023

Les instruccions d'avaluació definitives del curs 2023-2024, publicades al BOIB

Les novetats són que s'introdueixen les notes numèriques i que els docents no hauran de ponderar els criteris d'avaluació per separat

1 min
Una aula de Primària.

PalmaEl BOIB ha publicat les instruccions definitives d'avaluació per al curs 2023-2024 de Primària, ESO i Batxillerat. La Conselleria d'Educació i Universitats va decidir fer-hi canvis amb vista al curs 2023-2024, "amb respecte en tot moment a la normativa LOMLOE", va explicar.

A les resolucions d'avaluació, que es van presentar dia 14 de setembre a la Mesa Sectorial d'Educació i a la Mesa de la Concertada, s'hi varen incorporar esmenes dels sindicats, s'hi van fixar tres objectius. En primer lloc, "cal assegurar una informació mínima i clara del procés d'avaluació als pares, mares i alumnes", segons va exposar Educació. En aquest sentit, a Primària les famílies rebran dues avaluacions de seguiment, la primera i la segona, i una final, la tercera, en què les avaluacions seran qualitatives (insuficient, suficient, bé, notable, excel·lent). A ESO, seran qualitatives i quantitatives (amb xifra numèrica) i únicament quantitatives a Batxillerat.

Els criteris es podran ponderar conjuntament

Per altra banda, amb el nou sistema, Educació pretén "simplificar i optimitzar el treball que fan els docents per avaluar". Per això, i deixant clar que els criteris són la base de l'avaluació LOMLOE, en combinació amb les competències i els objectius de cada etapa educativa, arriba una novetat. "Els criteris d'avaluació no s'hauran de ponderar ni qualificar per separat de manera obligatòria", explica Educació. De fet, els informes LOMLOE van ser molt criticats per part de famílies i docents, que exposaven les dificultats que suposava comprendre quins resultats havia obtingut cada alumne, a partir de la interpretació d'una llista extensa de criteris i d'un sistema d'avaluació per semàfors.

Consulta les resolucions

Primària
ESO
Batxillerat
stats