Societat 08/01/2019

Un nadó prematur en una incubadora, la joguina de moda acusada d'antiavortista i de sexista

Els Ksi Meritos, que s'han fet famosos a través de YouTube, han arribat a Espanya aquest desembre

Ara
2 min
Ksi Merito

BarcelonaUn nadó prematur en una incubadora és la joguina de moda més polèmica d'aquest Nadal. Els Ksi Meritos, que s'alimenten via umbilical, han sigut acusats de fomentar l'antiavortament i perpetuar els estereotips de gènere. Aquests ninos de colors, que costen prop de 45 euros (accessoris i medicaments a part), han arribat a Espanya amb força des de Mèxic impulsats per vídeos de YouTube. Després d'uns dies, els nens poden treure de la incubadora els nadons prematurs i han de cuidar-los rigorosament seguint un estricte calendari de vacunacions. Entre les tasques dels infants hi ha la d'anar a veure la infermera Tania perquè visiti els ninos i seguir els vídeos de YouTube (amb milions de visualitzacions) d'aquest personatge, també polèmic entre el col·lectiu d'infermeres.

De fet, el col·lectiu d'infermeres i infermers de Barcelona ha exigit en diverses ocasions que es retiri la promoció dels Ksi Meritos al Grup Cife, la distribuïdora espanyola, i a El Corte Inglés, que és qui comercialitza la joguina i on hi ha el punt d'atenció de la infermera Tania a Catalunya. El col·legi denuncia que "s'utilitza la imatge d'una infermera anacrònica i com a fil conductor d'una joguina que tracta la salut com un bé de consum compulsiu".

A Mèxic, on han arrasat en vendes, els Ksi Meritos també han sortit escaldats. La marca va haver de retirar un anunci promocional en què apareixien menors hipersexualitzades cuidant el nino, preparant-li el menjar i a la perruqueria. Amb tot, a la majoria dels seus vídeos només hi apareixen nenes.

El responsable de compres de l'empresa fabricant va explicar a la SER que la joguina "no té res a veure amb postures ideològiques, sexistes, religioses o polítiques" i que la intenció de la companyia és crear un univers imaginari on els infants siguin els protagonistes". La marca simula que els ninos venen d'un altre planeta anomenat Neonatitlán.

stats