Societat 07/03/2022

El Govern i l'IMAS impulsen formacions per protegir els drets de la gent gran en matèria de consum

Han signat un conveni que no suposa cap compromís de despesa, però insta les institucions a col·laborar

ARA Balears
2 min
Gent gran en una imatge d'arxiu.

PalmaLa digitalització està deixant molta gent gran enrere. Persones que no poden accedir a tràmits electrònics bàsics o serveis com gestions al banc. Davant aquesta situació, la Conselleria de Salut i Consum i el Consell de Mallorca han signat aquest dilluns un acord que pretén millorar els coneixements i les habilitats de la gent gran en matèria de consum i els drets dels consumidors.

En concret, el conveni preveu formació per als professionals de les llars de gent gran, així com cursos dirigits directament a usuaris. Així ho han explicat avui la consellera Patricia Gómez i la presidenta de la institució insular, Catalina Cladera, que han presentat l'acord al Servei de Promoció d'Autonomia Personal Son Bru de Puigpunyent.

Cal recordar que la nova llei de protecció de persones consumidores i usuàries té en compte la figura de consumidor vulnerable, seguint les recomanacions de la Nova Agenda del Consumidor de la Comissió Europea. Aquesta subratlla la necessitat de donar suport als consumidors que per les seves característiques o circumstàncies requereixen una protecció més gran.

Per la seva banda, Cladera ha expressat la voluntat de reduir la bretxa digital que afecta la gent gran i defensar els seus drets com a consumidors a l'hora de fer tràmits electrònics i altres gestions que per a moltes d'aquestes persones suposen "una dificultat enorme". Gómez ha avançat que vol signar el mateix acord amb els consells insulars de Menorca, d'Eivissa i de Formentera.

Sense compromís de despesa

El conveni "no suposa cap compromís de despesa per a les parts", sinó que vol "definir el marc de col·laboració" entre la Conselleria i l'IMAS, amb la finalitat de "coordinar l'organització d'actes divulgatius i formatius", així com "establir un canal de comunicació i gestió directa" adreçat a la gent gran usuària dels serveis comunitaris de l'IMAS.

Com a part de l'acord, la Direcció General de Consum es compromet a posar a disposició de l'IMAS els formadors i conferenciants especialistes en temes de consum i defensa dels consumidors que necessiti. Per la seva banda, l'IMAS es compromet a facilitar la infraestructura necessària per dur a terme els actes divulgatius d'informació i formació, i convocar-hi tant el personal com els usuaris. Per acabar, l'acord inclou la creació d'una comissió de seguiment del conveni, que resoldrà els dubtes que puguin sorgir en el seu desenvolupament.

stats