Globalia i Barceló descarten tancar agències després d'unir les seves àrees de viatges

El grup que sorgeix de la fusió tindrà una xifra de negoci d'uns 3.700 milions d'euros i 6.000 treballadors

Seu de Globalia a Llucmajor
Ara Balears
25/11/2019
1 min

PalmaEl grup resultant de la fusió de les divisions emissores de Globalia i Barceló mantindrà les marques Halcón Viajes i B The Travel Brand, i es proposa no tancar cap de les prop de 1.500 agències de viatges que tindrà, segons ha informat aquest dilluns Globalia.

Les dues empreses han signat aquest dilluns l'acord de fusió que es va tancar divendres passat i del qual sorgirà un grup participat en el 50% per cadascuna, amb una xifra de negoci d'uns 3.700 milions i més de 6.000 treballadors.

Barceló aportarà a la nova societat els negocis d'Ávoris, amb les marques B The Travel Brand, Catai, Rhodasol, Bedtoyou, BCD Travels i BCD Meetings & Events, entre d'altres.

L'operació també inclou Evelop, l'aerolínia que es va fundar el 2013 després de la compra d'una part dels actius d'Orbest Orizonia Airlines pel grup Barceló, que disposa d'una flota de sis avions.

Per part de Globalia, s'inclouen Halcón Viajes, Viajes Ecuador, Geomoon, Travelplan, Welcome, Globalia Meetings & Events, Globalia Corporate Travel i Globalia Autocares.

Els consellers delegats de Globalia i Barceló, Javier Hidalgo i Simón Pedro Barceló, es varen implicar en el desenvolupament del negoci i han liderat directament l'operació.

La fusió està pendent del vistiplau de les autoritats de la competència.

Per la seva banda, el sindicat UGT ha manifestat que espera que la fusió de les àrees de viatges de Globalia i Barceló no impliqui cap acomiadament. El sindicat espera que aquest compromís que han manifestat les empreses "impliqui que es mantindrà tota l'ocupació". Si finalment hi ha una reorganització, UGT reclama que "es dugui a terme mitjançant plans de prejubilació i baixes incentivades", i mai amb "acomiadaments involuntaris".

stats