Alumnes del col·legi Llaüt de Palma fan la salutació feixista darrere dues banderes d'Espanya

El centre concertat, que pertany a l'Opus, diu que es prendran mesures contra aquesta acció "impròpia dels valors democràtics"

Una  vintena  d'alumnes del col·legi concertat Llaüt de Palma s'han fet una foto fent la salutació feixista darrere dues banderes d'Espanya on també es podia llegir el nom de  Vox El centre, que pertany a l'Opus, ha lamentat  els fets  i assegura que es prendran les mesures oportunes contra aquesta acció "impròpia dels valors democràtics", com es pot llegir  a la resposta  per Twitter del col·legi a Ona Mediterrània i al diari ' dBalears' , mitjans que han avançat la notícia.

A les dues hores aproxidament han publicat el mateix tuit en castellà. Al seu perfil de Twitter el centre assegura que "p er suposat que s’ha investigat i per aquesta raó prendrem les mesures oportunes, de caràcter educatiu i corrector". I també asseguren que la fotografia  "no l’ha fet ni distribuït cap membre del personal del centre perquè és totalment contrària als nostres valors democràtics i el nostre codi ètic. L’enaltiment del feixisme no s’ensenya a les nostres classes". El secretari general de l'STEI intersindical, Miquel Gelabert, ha demanat una investigació per part de la Delegació del govern.



"Això és en un centre privat de Palma, ubicat al Parc Bit. Però això no deu ser adoctrinament, veritat?", critica Gelabert. Per la seva part, Serafín Corballo, director de l'Oficina de la Infància i l'Adolescència, ha assegurat al programa 'Al Dia IB3', que desconeixen el context d'aquesta fotografia i remarca que "no s'ha d'acceptar l'adoctrinament", ja que l'educació "ha de fomentar el respecte i la tolerància i aquesta foto no demostra cap d'aquests valors".  

Des de l'escola han llançat a través de Twitter la disculpa dels alumnes cap el director de l'escola "per un comportament del qual no se'n senten orgullosos". "Han aprés la lliçó i no tornarà a passar", han remarcat al tuit.

 

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF