Cort integra l'Oficina Antidesnonaments en la d'Antiocupació
La previsió és que estigui activa abans de juliol i ofereixi "ajuda integral en matèria d'habitatge"
PalmaL'Ajuntament de Palma ha iniciat els tràmits per integrar les funcions de l'Oficina Antidesnonaments en l'Oficina Integral d'Habitatge i Antiocupació que, a partir de l'1 de juliol, prestarà tots els serveis. Així ho ha anunciat la portaveu del Consistori i regidora d’Hisenda, Funció Pública i Govern, Mercedes Celeste, que ha destacat que “hi ha més problemes en matèria d'habitatge que no són desnonaments" i que "potser hi va haver un moment en què varen augmentar, però ara hi ha també altres preocupacions".
Segons Celeste, aquest canvi suposa una transformació de l’actual oficina en una nova “oficina d’atenció integral a l’habitatge i a l’antiocupació”, ubicada a la mateixa seu al carrer de la Ferreria. Aquesta evolució, ha afirmat, no implica el desmantellament de l’Oficina Antidesnonaments, sinó que “es transforma en una oficina de més assistència”.
La regidora ha defensat que amb aquesta ampliació “es fa una optimització absoluta dels recursos” i que “les funcionalitats continuen intocables”. Encara que es va comunicar aquest canvi el mes d'octubre passat, ha reconegut que el procés administratiu per redefinir les funcions de l’oficina ha estat lent: “Els tràmits per canviar les funcions suposen gestions administratives”, ha admès.
Les funcions de la nova oficina
L’objectiu, segons Celeste, és que la nova oficina pugui oferir informació i assessorament sobre desnonaments, ocupació, ajudes per a la rehabilitació, accés a habitatge públic, lloguers de llarga durada i beneficis fiscals, entre d’altres. Una cobertura àmplia que respon –segons la portaveu– a les noves realitats: “En aquests moments, la problemàtica de l’habitatge no és només desnonaments, que potser en algun moment va haver-hi un pic, però ara hi ha altres problemàtiques”.
Malgrat aquestes declaracions, la redefinició d’aquesta oficina arriba després de mesos d’incertesa entre entitats socials que treballen amb persones en risc de pèrdua d’habitatge, que han alertat del risc que suposaria diluir l’atenció especialitzada en desnonaments, ja que n'aturaven dos de cada tres gràcies a l'atenció d'aquesta oficina.
Mercedes Celeste, en nom de l’equip de govern, ha assegurat que “no hi haurà cap treballador que perdi el seu lloc ni que es mogui” i que l’oficina “continuarà funcionant” amb una “major competència pel que fa a les funcionalitats”.
Mentre els tràmits continuen el seu curs, el compromís municipal és tenir-ho tot enllestit abans de juliol. Resta per veure, però, si aquesta “evolució cap a una assistència integral”, com l’ha qualificat la portaveu, es tradueix en una millora real per a les persones afectades per l’emergència de l'habitatge, o si l’ampliació de serveis esdevé una dispersió dels esforços davant una realitat que continua exigint respostes concretes i especialitzades.