Societat 24/02/2022

Consum tramita un miler de reclamacions relacionades amb el covid durant el 2021

La majoria són per bitllets o serveis anul·lats per l'alerta sanitària i que s’havien pagat prèviament

ARA Balears
2 min
Turistes a l'aeroport de Palma.

PalmaLa Direcció General de Consum va tramitar, durant el 2021, un total de 985 reclamacions relacionades amb el covid, com ara l'anul·lació de bitllets o de serveis a causa de l'alerta sanitària i que s'havien abonat prèviament. Es tracta de 871 reclamacions tramitades a Mallorca, 67 a Eivissa i 47 a l'illa de Menorca, segons recull la memòria del 2021 elaborada pel Servei d'Atenció al Consumidor.

A més, nou de cada deu reclamacions relacionades directament amb la pandèmia es varen fer als sectors de serveis d'esbarjo, d'oci, i de transports (un 93,4% del total). La resta han estat de sectors molt diversos, com els béns de consum, els serveis financers, l'habitatge i els serveis d'assistència tècnica i reparació, entre d'altres.

En total, al llarg del 2021 s'han tramitat un total de 7.708 reclamacions o denúncies (5.903 de Mallorca, 765 d'Eivissa, 534 de Menorca, 30 de Formentera i 476 provinents d'altres comunitats o de l'estranger). Es tracta d'una xifra lleugerament inferior a les 8.974 que es varen tramitar l'any anterior. Segons Consum, aquesta baixada s'explica per la davallada de l'activitat consumista en general, així com la menor compra de béns i serveis a causa de la pandèmia (viatges, lloguer de vehicles, etc.).

Àmbits de les reclamacions

Pel que fa al tipus de reclamacions, 1.664 estan relacionades amb l'adquisició de béns de consum; 1.569, amb telecomunicacions; 1.234, amb transports; 975, amb esbarjo i oci; 678, amb la compra de serveis bàsics (subministrament d'electricitat, aigua o gas); 385, amb serveis financers; 68, amb habitatge, i 728, corresponien a altres serveis.

Pel que fa a l'atenció de consultes, l'any passat se'n varen atendre un total de 12.934 (10.077 a través de les oficines de la Direcció General de Consum i 2.857 al telèfon del consumidor disponible, el 900 166 000). El servei de cita prèvia , per la seva banda, va assolir nivells semblants als que hi havia abans de la pandèmia, tot i les restriccions vigents en diferents moments del 2021. Es varen concertar 6.290 cites, mentre que l'any 2020 foren 5.541 i el 2019, un total de 6.501.

stats