Societat 27/04/2021

La Conselleria d'Educació crearà un Centre d'Innovació de Formació Professional

Les aules d'emprenedoria arribaran a la vintena el proper curs a les Balears

ARA Balears
3 min
El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, Antoni Baos.

PalmaLa Conselleria d'Educació del Govern balear ha presentat aquest dimarts a la Mesa Sectorial d'Educació el decret per crear el centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de la Formació Professional de les Illes Balears (CINFP-IB), amb l'objectiu de posar-ho en marxa el curs 2021-2022. "La creació d'aquest centre respon a l'interès d'aquest Govern en impulsar la innovació i l'emprenedoria dins la Formació Professional per millorar-ne la qualitat", ha explicat el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, Antoni Baos.

Així, el centre quedarà adscrit a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, segons ha informat la conselleria en un comunicat. La intenció és que el CINFP-IB s'ubiqui al Parc Bit i l'integrarà un director, personal assessor de formació professional i personal d'administració i serveis.

Entre altres funcions, s'encarregarà d'impulsar la creació d'aules d'emprenedoria i coordinar els espais de tecnologia aplicada als centres de Formació Professional. A més, coordinarà i gestionarà el programa anual de formació tècnica del professorat d'FP i impulsarà la seva formació en competència digital específica. Per altra banda, promourà programes d'innovació i recerca i divulgarà les bones pràctiques d'FP entre els centres, a banda d'acords amb empreses, entitats i institucions.

Aules d'emprenedoria

Juntament amb la creació del centre, la Mesa Sectorial ha tractat el funcionament de les aules d'emprenedoria, que es preveuen ampliar fins a la vintena el curs vinent. En el curs actual són presents a nou centres educatius de les Illes Balears, la majoria dels quals són centres integrats de Formació Professional. L'objectiu d'aquesta iniciativa és facilitar que es creïn empreses i autoocupació de manera responsable socialment i èticament.

En aquest sentit, la idea principal és que els alumnes proposin una idea de negoci i que després trobin els recursos necessaris per posar-la en marxa, sempre comptant amb el suport d'un tutor assessor i d'un espai físic dotat d'equipaments informàtics. Per això, els usuaris d'aquestes aules seran preferentment alumnes que estudien diferents cicles formatius, però també restaran obertes a antics alumnes que hagin acabat els seus estudis en els darrers tres anys.

Per al curs que ve ja es preveuen implantar deu aules d'emprenedoria més, tal com s'ha informat durant la reunió de la Mesa. Els centres que ja tenen aquestes aules són el CIFP Son Llebre (es Pla de na Tesa, Marratxí), el CIFP Nauticopesquera (Palma), el CIFP Francesc de Borja Moll (Palma), el CIFP Joan Taix (sa Pobla), el CIFP Juníper Serra (Palma), el CIFP Pau Casesnoves (Inca), el CIFP Can Marines (Santa Eulàlia del Riu) i l'IES Politècnic (Palma).

Aules de tecnologia

A banda d'això, la Conselleria ha informat que pel pròxim curs esperen implantar cinc aules de tecnologia de Formació Professional més. A hores d'ara hi ha quatre centres a les Balears que en disposen d'una. L'objectiu d'aquesta iniciativa és convertir aules en espais de tecnologia aplicada, és a dir, espais que s'aproximin a entorns de treball, tot incorporant-hi recursos propis de cada sector productiu, mitjançant simuladors i altres elements tecnològics. A més, també es pretenen crear uns espais multifuncionals i interconnectats que possibilitin la interacció de les diferents famílies professionals amb els processos industrials i comercials, i la col·laboració entre els centres educatius del voltant, segons la conselleria.

Els centres que disposaran d'aquestes aules són el CIFP Francesc de Borja Moll (Palma), el CIFP Pau Casesnoves (Inca), l'IES Algarb (Sant Jordi de ses Salines) i l'IES Pasqual Calbó i Caldés (Maó). En aquestes aules els alumnes de diferents famílies professionals podran fer tasques que l'aproximin a un entorn del lloc de treball, amb l'ús de tecnologies innovadores com ara la realitat virtual, augmentada i mixta, els simuladors sanitaris o la impressió i l'escanejat en 3D.

stats