Societat 14/10/2021

El Consell vol fer un carril VAO de prova a l'autopista de Llevant per reduir els embossos

El Vial d'Alta Ocupació preveu incentivar que els conductors viatgin amb transport públic o que comparteixin el cotxe per anar a Palma

2 min
Un tram de l'autopista de Llevant, on el Consell preveu fer un carril VAO de prova.

PalmaEl Consell de Mallorca preveu fer un Vial d'Alta Ocupació (VAO) de prova al tram de l'autopista de Llevant on hi ha tres carrils, amb l'objectiu de reduir els embossos que es produeixen a l'accés per arribar a Palma. En aquest carril especial només hi podran circular taxis i busos, tant públics com privats.

La intenció és incentivar que els conductors viatgin en transport públic o que comparteixin el cotxe per anar a Palma, a la fi que minvi la densitat del trànsit, segons ha explicat el conseller insular de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Iván Sevillano. "Sabem que no tothom podrà compartir el mateix vehicle, però volem seduir la ciutadania perquè ho faci; seria positiu evitar que una persona viatgi tota sola per reduir el nombre de cotxes", ha comentat el conseller. Com que es tractaria d'una prova pilot, primer només es pintarien marques viàries a l'asfalt per senyalitzar el carril.

Durant uns mesos es controlarà amb radar i càmeres si la mesura permet reduir els embossos. En cas que el carril sigui efectiu, es faria una intervenció física per crear un carril VAO. Els conductors que circulin per aquesta via, seran sancionats, com ja passa si s'envaeixen els carrils reservats als busos i taxis que hi ha a Ciutat. La proposta del carril, però, ha de tenir el vistiplau de la Direcció General de Trànsit (DGT).

Sevillano ha admès que només amb aquesta proposta no es reduiran els embossos, però creu que pot ajudar. I ha recordat que és una mesura pensada perquè sigui aplicada ara que s'ha reduït la velocitat màxima permesa a la via de cintura, i que es preveu construir una desena d'aparcaments dissuasius al voltant de Palma. "És una prova pilot, si funciona l'estendríem a altres zones", segons ha dit, i ha posat com a exemple que a Madrid ja s'ha impulsat un d'aquests carrils. L'estudi per aplicar el carril s'ha fet en col·laboració amb el Govern, l'Ajuntament de Palma, la DGT i la Guàrdia Civil.

stats