NEGOCI I ESTIL DE VIDA

Cercar les emocions per adaptar-se als nous hàbits

La primera perruqueria de l’Estat amb vinoteca, a sa Pobla

Al saló de perrqueria també s’ofereixen dues vegades l’any esdeveniments efímers que van des de concerts fins a galeria d’art.
J.salmeron
24/06/2016
3 min

Palma“Avui en dia la societat es mou per sensacions”. Amb aquesta idea, Arnau Rayó va reinventar i renovar la seva perruqueria, Arnau Rayó Perruquers, ubicada a sa Pobla, no pas per una qüestió empresarial, sinó per obrir un nou concepte de saló de perruqueria amb l’objectiu que el client trobi “un valor afegit” a l’hora de tenir una cita amb el perruquer.

Quarta generació de barbers, Rayó va agafar les regnes del negoci familiar ara fa vuit anys, moment que va ser capaç d’arriscar-se a donar-li la volta al model de negoci: va unificar els dos gèneres en un mateix saló de perruqueria, on es comparteixen els dissenys de cabells per a dones juntament amb la nova creació d’una marca per a la cura de la barba anomenada Barber’s club. A més, hi va introduir una vinoteca que va convertir la perruqueria en la primera de l’Estat a tenir-ne una.

La revista cultural ‘Imago’

Amb la nova línia engegada de negoci, Rayó va donar el pas a l’edició d’una revista com a aparador per donar a conèixer les inquietuds culturals, de moda, gastronòmiques, d’estils, etc. de bona part de l’illa.

Imago s’edita cada sis mesos des del 2013 amb gairebé quaranta pàgines entre les quals s’inclouen les mirades i opinions de bona part de l’equip del saló de perruqueria sobre tendències, a més d’entrevistes i reportatges fototgràfics on els models són els mateixos clients de la perruqueria: “Intentam que els nostres clients habituals s’involucrin també en els nostres continguts de la revista, ja que és una manera d’agrair-los la seva confiança”, explica Arnau Rayó.

Amb quatre números editats, Imago ha servit per difondre diferents treballs i propostes de gent de l’illa i de molts àmbits. Una miscel·lània de projectes que coincideixen en la idea inicial que va perseguir i encara continua explorant Rayó a la seva perruqueria: moure’s per les sensacions.

Cal destacar, per exemple, el reportatge que publica el darrer número de la revista, dedicat a la fotògrafa d’Inca, Carme Nadal, que ha capturat imatges arreu del món en llocs de conflicte. A més, també hi surt el viatge que va fer recentment al camp de refugiats d’Idomeni (Grècia), del qual se’n desprenen les mirades de nins i grans recollides a Imago. Un treball en què l’autora expressa les emocions que va rebre durant la seva estada.

‘Deconstruccions’ efímeres

A l’espai que ofereix el saló hi té cabuda, a més de la vinoteca, la possibilitat de prendre combinats al bar que hi ha a una terrassa exterior. Però també, dues vegades l’any, el saló canvia radicalment per convertir-se en l’escenari d’espectacles efímers, com ara concerts de música en directe, galeria d’art, passarel·la de moda... I si la revista dóna a conèixer tendències, a més de la vinoteca el saló també serveix d’aparador de treballs de joieria o sabateria. Segons Rayó, “oferesc l’espai perquè altres puguin posar a la venda els seus interessants treballs relacionats amb el món de la moda i la bellesa. Gent com nosaltres que no s’avorreix de fer coses”.

En un moment en què “el temps és molt valuós”, Rayó ha posat en marxa una aplicació perquè els clients puguin reservar cita. I tot això, s’ha construït lluny d’entorns de grans urbs i de predisposicions ‘hipsterianes’, sinó al cor de l’illa, a sa Pobla, en un entorn agrícola i tradicional. Rayó reconeix que la gent del seu poble ha acceptat positivament el canvi de la perruqueria de tota la vida a un nou concepte. També a la resta de municipis de Mallorca, però, perquè li suposen “el 80% del volum” dels seus clients”.

stats